Edukačné prostredie
Didaktický trojuholník. Edukačný proces. Edukačné prostredie: školské edukačné prostredie, geografické, demografické a sociálne prostredie.
Didaktický trojuholník. Edukačný proces. Edukačné prostredie: školské edukačné prostredie, geografické, demografické a sociálne prostredie.
Zručnosti manažéra, učiteľa a žiaka. Zručnosť - definícia a životné zručnosti. Zručnosti učiteľa verzus zručnosti žiaka.
Typy procesných diagramov. Procesné diagramy a ich použitie. Spaghetti diagram.
Podstata organizovania a organizačnej štruktúry
Rozhodovací proces v organizácii. Typy a aspekty rozhodovania. Teórie rozhodovania. Rozhodovanie v podmienkach istoty, rizika a neistoty.
Zdroje konkurenčnej výhody. Tvorba hodnoty. Analýza konkurenčnej výhody. Identifikácia strategických skupín. Konkurenčná výhoda - ako ju definovať a využiť.
Definícia cieľov. Globálny cieľ a podciele. Strategické smerovanie organizácie. Projekt a ciele projektu.
Pedagogika a vývoj pedagogiky. Učenie a pedagogika. Pedagóg ako profesia. Úrovne profesionality a profesionalizácia pedagogiky. Pedagogika a manažment.
Nákladový reťazec. Analýza schopností podniku. Podstata nákladov. Možnosti znižovania nákladov. Prípadová štúdia k nákladovému reťazcu.
Podnik v kríze a riešenie krízovej situácie. Krízový manažment a jeho úlohy. Modely a metódy v krízovom manažmente. Ako dostať podnik z krízy?
Schopnosti dôležité pre podnik ako celok. Proces internej analýzy. Identifikácia zdrojov, analýza hodnotového reťazca, vyváženosť zdrojov, súhrnné výsledky
Vlastnosti dát v dátovom sklade a miesto dátového skladu v informačných systémoch.
Teórie strategického manažmentu, ich charakteristiky a predstavitelia. Klasická (racionálna) škola, evolučný prúd, behavioristický a systémový prístup
Procesný model a opis procesov. Modelovanie podnikových procesov. Model úrovní podniku a ich popis.
Výrobný systém Kanban. Tlakový a ťahový systém riadenia výroby. Push a pull system.
Štíhla výroba a štíhly podnik. Aký je štíhly podnik? Princípy štíhleho podniku.
Základné koncepty v oblasti organizačný dizajn. Neformálna a formálna organizačná štruktúra. Hlavné typy organizačných štruktúr.
Ľudské zdroje sú pre firmy zásadné. Dnes, aj keď sa veľký dôraz kladie najmä na moderné technológie, stále sa nemôžeme celkom vyhýbať ľudskému kontaktu.
Paretovo pravidlo, Paretovo optimum alebo princíp 80:20. Definícia pravidla 80:20 podľa Vilfreda Pareta. Racionalizačná metóda ABC a jej využitie v praxi. Paretovo optimum a Paretovo zlepšenie.
Charakteristika faktorov a využívanie faktorov domácej základne. Porterov model domáceho podnikateľského prostredia. Domáca základňa - prípadová štúdia.
Komunikácia v organizácií. Obojstranná, ústna a neformálna komunikácia v organizácii.
Výchova v pedagogike. Výchova a spoločnosť. Ciele, obsah a úlohy výchovy. Sebavýchova.
Organizácia ako systém. Prostredie manažmentu. Interné (vnútorné) prostredie. Externé (vonkajšie) prostredie.
Manažment výroby a plánovanie operácií. Typy plánovania a problémy s plánmi. Základné stratégie operačného plánovania. Kontrola kapacít, účelnosť a účinnosť