Každý majiteľ webovej stránky musel v niektorej chvíli riešiť nízku návštevnosť stránky. Pretože ak je súčasťou webu aj eshop, málo ľudí na stránke znamená, že ani vaše tržby nie sú také, ako by ste chceli. Lebo v zásade platí, že čím viac ľudí na stránke máte, tak tým vyššie máte aj tržby. A je jedno, či ponúkate repas kompresorov, tonery do tlačiarní alebo masérske služby. Samozrejme, existujú aj výnimky pri výnimočných typoch tovaru, ktorý je nízkokonkurenčný. Čo však robiť so slabou návštevnosťou? Ak počet návštevníkov nie je podľa vašich predstáv, obráťte sa na SEO špecialistu.

Čo je SEO

Ak ste už počuli o týchto troch písmenkách, ale máte matnú predstavu, čo to je, tieto riadky vám to objasnia. SEO je skratka „search engine optimalization“ čo v preklade do ľudštiny znamená „optimalizácia webovej stránky tak, aby jej výsledkom boli vyššie pozície v internetových vyhľadávačoch.“ Nemôžete však čakať okamžité zázraky, pretože ide o dlhodobý proces, ktorého výsledky sú trvácne. Ak však chcete okamžitý výsledok a nechce sa vám čakať, riešením je reklama na Google, ktorá vám tiež pomôže zvýšiť návštevnosť. Nevýhodou je, že po uplynutí kampane, vyššia návštevnosť ostane len výnimočne.

Najprv analýza

Pred samotnou optimalizáciou webstránky je potrebné urobiť SEO analýzu, ktorá odhalí nedostatky stránky – technické aj obsahové. Medzi najčastejšie chyby patrí zlá štruktúra webu, duplicitný alebo nedostatočný obsah, nesprávne zvolené titulky a podtitulky či chýbajú popisy produktov v eshope. Výsledkom analýzy je vypracovanie zoznamu odporúčaní, ako tieto chyby odstrániť. Toto sa nazýva tzv. onsite optimalizácia, teda úpravy priamo na stránke. Až po nej sa môže začať s offsite optimalizáciou.

Optimalizácia webu a vyššie pozície

Najúčinnejšou onsite optimalizáciou je tvorba vlastného, unikátneho obsahu, ktorý budú ľudia hľadať, zdieľať a hlavne čítať. Základným pilierom jeho úspechu je kvalita, jedinečnosť a aj to, aby bol zadarmo. Medzi najúčinnejšie offsite optimalizácie patrí linkbuilding. Teda získavanie spätných odkazov na váš web z cudzích stránok. Prečo je to dôležité? Pretože pre Google je stránka, na ktorú smeruje najviac vhodných odkazov najrelevantnejšia. A čím je stránka relevantnejšie, tým vyššie sa vo výsledkoch vyhľadávania zobrazuje. Chcete sa o linkbuildingu dozvedieť viac? Navštívte stránku Seocentrum.sk.


Pridaj komentár