Email marketing je účinný komunikačný nástroj, o ktorom sa v online svete hovorí už roky. Aj napriek tvrdeniam niektorých ľudí, že upadá a že ho netreba, je pravda niekde úplne inde.

Mnoho podnikateľov, firiem či marketingových agentúr sa naň doteraz spolieha, pričom robia naozaj dobre. Email marketing totiž patrí medzi najúčinnejšie komunikačné nástroje v online marketingu.

Prečo je email marketing taký výhodný ešte aj dnes a akú úlohu v ňom zohráva pútavý newsletter? To všetko sa dozviete v tomto článku.

Email marketing a jeho výhody

Emailové kontakty sú veľmi cenné, pretože pri ich správnom využití si tak môžete zvýšiť nielen návštevnosť webu, ale zároveň aj samotné predaje.

Databáza emailov je zaujímavá v tom, že sa vám do nej môžu neustále prihlasovať ďalší a ďalší ľudia, no zároveň sa môžu kedykoľvek odhlásiť. Aj preto je práca s newslettermi dôležitá. Musíte vedieť zaujať a zároveň nebyť príliš dotieraví.

Výborná návratnosť investícií

S príchodom sociálnych sietí by niekto mohol povedať, že email marketing prestane fungovať, no nie je to tak. Svoj potenciál si drží aj napriek tomu, že sa objavujú neustále nové platformy, ktoré môžu v online marketingu zohrať svoju úlohu.

Vďaka tomu, že takmer každý má svoj email, sa email marketing stále teší veľkej popularite a návratnosť investícií je tak obrovská. Pri správnej marketingovej stratégii vám môže email marketing zarobiť nemalé peniaze.

Úloha newslettera

Pri vytváraní newslettera je vhodné zaujať. Tvoriť pútavý obsah s pridanou hodnotou môže byť niekedy ťažké, no pri správnej šablóne, dobrej kampani a vhodných textoch, obrázkoch či videách môžete na svoju webovú stránku prilákať množstvo ľudí. Dobrý newsletter pomôže vášmu biznisu rásť.

Tipy, na čo sa pri tvorbe newslettera zamerať

Na to, aby ste si vytvorili veľkú databázu email kontaktov a zároveň z toho vyťažili čo najviac, zamerajte sa na niekoľko vecí:

  • požiadajte vašich zákazníkov o povolenie pre zasielanie newslettera
  • ponúkajte vašim kontaktom výhody, zľavy a rôzne darčeky
  • upútajte ich pozornosť už v samotnom názve emailu
  • buďte milý a priamy, nikto nečíta dlhé emaily
  • nezasielajte newslettery príliš často
  • dávajte si pozor na správne zobrazovanie mailov na mobilných zariadeniach

Prípravu a distribúciu newsletterov môžete nechať aj na digitálne agentúry, ktoré sa tomu venujú. Pripravia vám atraktívne newslettery, ktoré zaujmú vašu cieľovú skupinu a o výsledkoch email marketingu vás budú priebežne informovať. Je to vhodné najmä pre tých, ktorý s týmto typom komunikácie nemajú skúsenosti a radi to nechajú na odborníkov.

Email marketing a získavanie zákazníkov

Vedeli ste, že ak do svojho newslettera pridáte aj video, zvýšite tak pravdepodobnosť kliknutia o 300%? Takmer polovica spotrebiteľov chce dostávať propagačné emaily od svojich obľúbených firiem či značiek. Preto to netreba zanedbávať.

Ľudia si pozerajú emaily dennodenne a cez ne k nim máte prístup takmer nonstop, tak prečo to nevyužiť vo svoj prospech. Využívate email marketing naplno alebo s ním iba plánujete začať?


Pridaj komentár