Úloha interného auditu v podniku
Úloha interného auditu v podniku: Proces interného auditu od plánovania po správu. Riadenie rizík, kontrolné mechanizmy, etika a prínos k zlepšovaniu procesov.
Úloha interného auditu v podniku: Proces interného auditu od plánovania po správu. Riadenie rizík, kontrolné mechanizmy, etika a prínos k zlepšovaniu procesov.
Účel a typy benchmarkingu. Nástroje benchmarkingu. Proces benchmarkingu. Benchmarking ako spôsob určenia cieľa zmeny, a učenie sa od najlepších.
Rozdiel medzi interným a externým auditom: Rozdiely a štandardy externého auditu. Postup práce, druhy výrokov a význam pri prevencii podvodov a ochrane investorov.
Nové prístupy k prezentácii umenia: interaktívne výstavy, XR, príbehovosť a digitálne archívy pre širšie publikum.
Konkurenčná analýza a 5 konkurenčných síl podľa Portera: existujúce podniky, potenciálni konkurenti, substitučné výrobky, konkurencia na strane klientov a dodávateľov.
Súčasné trendy stratégie: aliančné a kooperatívne prístupy, internacionalizácia, pragmatický a inžiniersky smer. Adaptabilita v turbulentnom prostredí a inováciách.
Metóda STRANDIN: skupinové strategické rozhodovanie štyroch tímov s paralelnou komunikáciou. Ako zosúladiť návrhy, obmedzenia, hrozby a finálne hodnotenie pre robustnú stratégiu.
Strategická segmentácia: od výberu kritérií a profilov po voľbu cieľových segmentov a pozície. Dimenzie, parametre a význam pre plánovanie aj konkurenčnú výhodu.
Strategická diagnostika: STEP faktory v makre, interné marketingové a výrobné schopnosti a expertné scenáre. Prečo spájať externú a internú analýzu pri voľbe stratégie.
Vývoj strategického manažmentu 3: 60. roky racionalizmus, 70. roky portfóliá, 80. roky konkurenčné prístupy, 90. roky kooperácia a globálne stratégie firiem.
Analýza odvetvia a konkurencie: Porterových 5 síl, mapovanie cieľov a reakcií konkurentov, SWOT a kroky budovania interného spravodajstva pre lepšie rozhodovanie v boji o trh.
Vývoj strategického manažmentu 2: Ansoff, Porter a harvardská škola. Diverzifikácia, hodnotový reťazec a model LCAG míľniky a princípy modernej podnikovej stratégie.
Proces reštaurovania: výskum a diagnostika, voľba materiálov, etika a reverzibilita zásahov, dokumentácia a odborný dozor.
Strategické myslenie
Okolie podniku: mikro a makro prostredie (demografické, ekonomické, prírodné, technologické, politické, kultúrne) a ich väzby na marketing a štát.
Strategický manažment
Všetko o strategickom manažmente. Metódy a procesy v strategickom manažmente. Strategický manažment a stratégie. Koncepcie a prístupy v strategickom riadení
Vývoj strategického manažmentu 5: Porterove diela, BCG a skúsenostná krivka, model piatich síl, prínosy Petersa a Watermana aj typický japonský prístup k technológiám.
Metóda STRADIN: skupinové strategické rozhodovanie v 4 tímoch (A návrhy, B interné limity, C reakcie okolia, D hodnotenie). Paralelná práca a spätná väzba zlepšujú stratégiu.
Strategické rozhodovanie v troch dimenziách: ekonomickej, politickej a organizačnej. Ako zosúladiť ciele, aktérov a systémy a vyhnúť sa jednostranným, nerealistickým stratégiám.
Makro a odvetvové prostredie podniku prehľadne: kľúčové faktory, Porterove sily, techniky PASSPORT, monitoring i štúdie. Naučte sa odhaliť hrozby a príležitosti včas.
Metódy internej analýzy. Analýza interného prostredia. Analýza interného profilu schopností, analýza zraniteľnosti, hodnotový reťazec anákladový reťazec.
Analýza jednosektorových aktivít: strategické skupiny, mapovanie podľa špecializácie a technológie, porovnanie taktík a nákladov. Zistite, kde a ako súperíte v sektore.
Modely Hall, Mintzberg, Miles & Snow: generické prístupy od diferenciácie s primeranými nákladmi po obrancov, pátračov a analyzátorov. Ako zvoliť reakciu na zmeny prostredia.