Determinanty, ktoré podmieňujú rozhodovanie o distribučnej politike:

  1. Faktory vzahujúce sa na produkt:
    • úžitkové vlastnosti (chemické, fyzikálne, funkčné…)
    • kultúrne a spoločenské vlastníctvo (kúpne riziko, exkluzivita, výchova)
  2. Faktory vzťahujúce sa na firmu a jej konkurenciu:
    • demografické znaky (počet konkurentov, veľkosť, podiel na trhu, …)
    • psychografické znaky (marketingové skúsenosti, image firmy, pripravenosť viesť boj, pozícia moci)
  3. Faktory vzťahujúce sa na sprostredkovateľov:
    • demografické znaky
    • psychografické znaky (postoj voči ostatným distribučným objektom, dôvera k dodávateľom a schopnosť koordinovaného plnenia funkcií)
  4. Faktory vzťahujúce sa na spotrebiteľov:
    • demografické (kúpna sila, demografické rozloženie, elasticita dopytu, …)
    • psychografické (frekvencia nákupu, dôvera voči značke, nakupované množstvá…)
  5. Iné faktory okolia:
    • všeobecná hospodárska situácia
    • hospodársky a právny poriadok
    • prírodné podmienky
    • technické podmienky
    • kultúrne podmienky
    • sociálne podmienky

Pridaj komentár