Fakulta riadenia a informatiky

Pozitívne stránky Fakulty riadenia a informatiky

  • Ako hlavné pozitívum našej fakulty beriem prestíž a dobré meno. Fakulta má dobré meno a zamestnávatelia majú záujem o absolventov fakulty.[1] Podľa môjho názoru nemusí ísť študent kvôli dobrému vzdelaniu do Bratislavy, myslím si, že Bratislava sa v týchto veciach preceňuje a aj na školách mimo Bratislavy sa dá dosiahnuť veľmi kvalitné vzdelanie.
  • Fakulta riadenia a informatiky Žilinskej univerzity ponúka svojim študentom rôzne výhody ako kvalitné vybavenie učební, internetové pripojenie v areáli fakulty či využívanie menzy v suteréne fakulty.
  • Ako ďalšie pozitívum uvádzam možnosť bezplatného stiahnutia produktov spoločnosti Microsoft napr. Windows 7 z oficiálneho serveru.

Negatívne stránky Fakulty riadenia a informatiky

  • Ako hlavné negatívum uvádzam nedostatok priestorov, po otvorení bloku C je síce k dispozícií viac priestorov, ale aj tak mávame hodiny na fakulte špeciálneho inžinierstva.
  • Ako ďalšie negatívu uvádzam to, že pri niektorých predmetoch jeden vyučujúci vedie cvičenia a druhý prednáša. Skúšku máme u vyučujúceho s ktorým sme mali prednášky, ale viac prichádzame do kontaktu s vyučujúcimi na cvičeniach, poznáme ich reakcie a správanie. No keď prídeme na skúšku, nevieme celkom presne čo môžeme od vyučujúceho očakávať.
  • Problém vidím aj v tom, že hodiny máme rozvrhnuté v učebniach na FRI, na univerzite a medzi týmito hodinami sú síce cca 20 minútové prestávky, a hlavne v zime sa to za ten čas nedá stihnúť ísť hore alebo dole kopcom, preto nestíhame prísť na čas na hodinu a vyučujúci sú nervózni.

Žilinská univerzita

Pozitívne stránky Žilinskej univerzity

  • Ako prvé pozitívum uvádzam zapojenie ŽU do medzinárodného projektu ERAZMUS, ktoré sprostredkováva spoluprácu so zahraničnými univerzitami a výmenné pobyty.
  • Veľkým pozitívom pre univerzitu je e-vzdelavanie. Vyučujúci sem uložia prednášky, poznámky, pripomienky, zadania a taktiež výsledky testov a skúšok. Študenti majú jednoduchý prístup k študijným materiálov, k svojim výsledkom a môžu jednoducho prenášať zadania priamo vyučujúcemu.
  • Ďalším pozitívom pre univerzitu je stravovacie zariadenie Nová Menza. Kvalita ponúkaného jedla je na vysokej rovni a ceny sú primerané.

Negatívne stránky Žilinskej univerzity

  • Hoci som stravovanie v Novej menze uviedla ako pozitívum, má aj svoje negatíva, napríklad kapacita menzy je v niektorých prípadoch nedostačujúca. Napríklad na poludnie, keď sa tam nahrnú skoro všetci študenti.
  • Jedným z negatív ŽU je aj ubytovacie zariadenie Veľký diel. Hoci je blok E už opravený a F sa rekonštruuje, ale ostatné bloky sú v dosť zlom stave, napríklad hliníkové okná, cez ktoré, hlavne v zime, fúka.
  • Hlavne v zimnom období sa na rektoráte dosť šmýka, hoci to pani upratovačky snažia utierať, už neraz som videla ako sa tam ľudia šmykli a spadli.

Slovenské vysoké školstvo

Pozitívne stránky slovenského vysokého školstva

  • Podľa môjho názoru hlavné pozitívum nášho školstva je to, že denné štúdium je bezplatné na rozdiel od externého štúdia.
  • Systém štipendií v Slovenskom školstve, sociálne a prospechové štipendiá podporujú mladých ľudí, niektorý by bez nich nemohli študovať na vysokej škole akej by chceli.
  • Ďalšie pozitívum vysokého školstva sú podľa môjho názoru aj rôzne vysokoškolské súťaže, kde môžu študenti reprezentovať nielen seba ale ak svoju školu.[2]

Negatívne stránky slovenského vysokého školstva

  • Veľkým problémom nášho školstva je skorumpovanosť a to je obrovské mínus. Napríklad Trenčianska alebo Banskobystrická univerzita. Korupcia je nepríjemná súčasť každej spoločnosti, no dôležité je ako proti nej spoločnosť bojuje. Školstvo je na šiestom mieste[3] v rebríčku korupcie na Slovensku.
  • Podľa môjho názoru je problémom školstva aj zrušenie akreditácie niektorých študijných programov. Poznám niekoľkých študentov, ktorých škole, počas ich šudia odobrali akreditáciu a nevedeli čo majú robiť.
  • Vysoké školy sa snažia prilákať čo najväčšie množstvo študentov, čo im zabezpečí viac peňazí. Potom sú niektoré vysoké školy preplnené a produkujú veľké množstvo absolventov, ktorý sa nemajú kde zamestnať.[4]

Zdroje a literatúra

[1] http://profesia.pravda.sk/studium/clanok/17776-najvaecsi-zaujem-je-o-absolventov-informatiky-najmensi-o-polnohospodarov/

[2] http://www.portalvs.sk/sk/aktuality/aktualita/fotograficka-sutaz-pre-ziakov-ss-a-studentov-vs—fotografia-academica-2012

[3] http://www.jeneweingroup.com/dokumenty/eppp/Vysoke_skolstvo.pdf

[4] http://www.sme.sk/c/6308272/akreditacna-komisia-studentov-je-vela-a-profesori-nekvalitni.html


Pridaj komentár