( Inzercia,  6)

Ako si zariadiť pracovňu pre home office

Chcete si zariadiť domácu pracovňu, no neviete, kde a ako začať? Poradíme vám. Home office sa stáva čoraz viac bežnou formou vykonávania práce a práve preto je domáca kancelária pre mnohých ľudí nevyhnutná. V tomto článku vám poskytneme rady, ako si zariadiť domácu kanceláriu tak, aby sa vám v nej pracovalo pohodlne a efektívne.

Ako začať?

Ak ste sa pustili do navrhovania domácej kancelárie, premyslite si, aké bude mať usporiadanie, aké funkcie má miestnosť plniť a čo všetko v nej potrebujete uložiť. Taktiež treba zvážiť, či sa budú v tejto miestnosti konať pracovné stretnutia. V tomto prípade by ste si mali zaobstarať aj kreslá a konferenčný stolík.

Premyslite si, aký priestor máte k dispozícii. Okrem proporcií, pomocou ktorých budete vyberať kancelársky nábytok, je potrebné zvážiť aj osvetlenie a orientáciu miestnosti. Ak bude domáca kancelária súčasťou iného priestoru, mali by ste si najskôr ujasniť, akú plochu jej vyhradíte. Pokiaľ nemáte dostatok priestoru, nemusíte sa báť. Funkčná a pohodlná kancelária sa dá vytvoriť aj na malej ploche.

Umiestnenie domácej pracovne

Ak si zvolíte domácu pracovňu ako súčasť inej miestnosti, ideálne je umiestniť ju do rohu miestnosti. V prípade, že sa rozhodnete mať kanceláriu v spálni, uvažujte nad rozdelením pracovne za zástenu, aby ste pri relaxovaní nemysleli na prácu. Keď budete plánovať rozmiestnenie kancelárskeho nábytku, odporúčame vám nakresliť si plán vopred a dôkladne priestor vymerať.

Rozmiestnenie nábytku

Po prehodnotení priestoru by ste mali začať rozmýšľať nad tým, koľko nábytku budete potrebovať. Niekomu stačí kancelársky stôl a stolička, iný potrebuje väčšiu plochu na rozloženie dokumentov, kníh a materiálov. Pri rozmiestňovaní treba venovať pozornosť umiestneniu pracovného stola a kancelárskej stoličky. Stolička by sa mala dať jednoducho odsunúť a stôl by mal byť umiestnený v blízkosti prirodzeného svetla.

Home office

Home office

Ako vybrať podlahu?

Koberec je veľmi príjemný pre naše nohy, ale nemusí byť príjemný pre kolieska kancelárskej stoličky. Ak si teda plánujete zaobstarať kancelársku stoličku s kolieskami, vyberte si koberec, ktorý je na ňu prispôsobený. Najlepšou voľbou sú však podlahy z tvrdého dreva, ktoré sú trvalé a odolné. Uvažujte aj nad dlažbou, po ktorej sa stolička hýbe jednoducho. Ak má byť domáca kancelária multifunkčná, podlaha by mala byť vhodná aj na iné činnosti. Myslite pri vyberaní podlahy aj na budúcnosť, možno budete chcieť túto miestnosť neskôr využívať ako detskú izbu.

Výber stola

Pri výbere stola zvážte rohovú verziu, ktorá je zvyčajne priestorovo úspornejšia. Zvoľte si veľkosť podľa toho, aký máte počítač a koľko potrebujete priestoru okolo seba. Premyslite si aj to, koľko úložného priestoru potrebujete. Možno budete potrebovať zásuvky na kancelárske potreby, poličky na dokumenty, prípadne extra priestor na tlačiareň.

Výber kancelárskej stoličky

Kancelárska stolička musí byť pre vás pohodlná, pretože v nej budete tráviť veľa času. Mala by vám prácu uľahčiť a nezaťažovať váš chrbát. Pri výbere kancelárskej stoličky dbajte na to, aby mala nastaviteľnú výšku a polohovateľné operadlo. Potrebujete si kancelársku stoličku prispôsobiť úlohe, na ktorej budete v danej chvíli pracovať. Mala by dokonale sadnúť vašej postave a byť prispôsobiteľná výške vášho stola.

Úložný priestor

Myslite pri zariaďovaní domácej kancelárie aj na dostatočný úložný priestor. Zaobstarajte si kancelársku skriňu na prehľadné uchovávanie dokumentov a iných dôležitých potrieb. Nezabúdajte na to, že časom možno budete potrebovať tento priestor zväčšiť. Nechajte jednu policu voľnú pre dekoratívne prvky a živé kvety, aby ste váš pracovný priestor zútulnili.

Vhodné svetlo

Je potrebné plánovať aj správne osvetlenie vášho pracovného priestoru. Vyváženie prirodzeného a umelého svetla je veľmi dôležité. Skúste si zadovážiť stolovú lampu na lokálne osvetlenie vášho pracovného stola. Dobrým riešením môže byť aj stropné osvetlenie priamo nad pracovným stolom.

Výber farieb

Ak je kancelária súčasťou inej miestnosti, dekorácie by ste mali ladiť do podobného štýlu. V samostatnej miestnosti máte viac možností a stačí vám dekorácie ladiť k nábytku a materiálom. Ak máte menšiu kanceláriu, zvoľte si bledé farby, ktoré pôsobia rozširujúco. Pri veľkých aj malých kanceláriách používajte odtiene, ktoré dodajú miestnosti energiu. Inšpirujte sa prírodou a zvoľte napríklad živé zelené farby. Alebo zvoľte modrú farbu, ktorá zvyšuje produktivitu. Správny výber farieb vám pomôže sústrediť sa na prácu a dodá vám energiu.


Zdroje a literatúra

  • Zdroj obrázka 1: Shadow Inspiration / Shutterstock.com
  • Zdroj obrázka 2: New Africa / Shutterstock.com

Komentáre

  1. Jaromir

    Ako začať s plánovaním domácej pracovne?

  2. Bara

    Začnite určením účelu miestnosti, rozmerov dostupného priestoru a potrebného nábytku a technológie.

  3. Likkarn

    Je efektívnejšie mať domácu pracovňu oddelenú alebo kombinovanú s iným priestorom?

  4. Jackal

    Efektívnosť závisí od individuálnych potrieb a dostupného priestoru. Oddelený priestor môže pomôcť lepšie sa sústrediť.

  5. Jakub Janky

    Ako veľmi ovplyvňuje výber farby pracovnej efektivitu?

  6. Buster

    Správna farba môže zlepšiť sústredenie a produktivitu, pričom bledé a zelené odtiene môžu pôsobiť motivujúco a ukludňujúco.

Pridaj komentár

Komentár sa zobrazí až po schválení.