Metodické postupy pre inovácie a zmeny
Metodické postupy pre inovácie a zmeny
Metodické postupy pre inovácie a zmeny
Ako zvládnuť vlastnú negativitu: spätná väzba, spúšťače, oddych, pozitívne okolie a vedomá voľba postoja. Kreativita, angažovanosť a motivujúce prostredie zvyšujú výkon tímu.
V dnešnej dobe sa trh práce neustále mení a prispôsobuje sa novým technológiám, trendom a potrebám podnikov.
Vývoj strategického manažmentu 5: Porterove diela, BCG a skúsenostná krivka, model piatich síl, prínosy Petersa a Watermana aj typický japonský prístup k technológiám.
Dosiahnuť úspech si vyžaduje veľmi veľa práce, čo znamená, že naplneniu konkrétnych cieľov musíte trocha napomôcť.
CRM: zákazník v centre procesov. Tradičný vs. one-to-one marketing, prepojenie marketingu, obchodu a servisu a ako systémy pomáhajú získavať, udržať a rozvíjať vzťahy.
Posudzovanie spôsobilosti pracovníkov: kritériá, metódy, profesiogram, psychologický profil a zhoda osobnostných predpokladov s nárokmi pracovnej roly.
Pracovné miesto ako nástroj marketingového mixu
Externé/sekundárne pamäte: HDD (magnetický zápis, kapacita/rány RPM, SATA/SCSI), RAID (0/1/5/10 výkon vs. redundancia), historicky diskety (360 kB-1,44 MB), dôraz na archiváciu a trvalé uloženie.
Empirický manažment v praxi: Drucker, Mintzberg, Kotler, Peters a Waterman prinášajú odporúčania, dôraz na výsledky, vzťahy a participáciu. Prečo nahrádzajú autoritatívne riadenie.
Ako diagnostikovať potrebu zmeny: model Nadler-Tushman, úlohy, štruktúry, kultúra a ľudia, vízia a líderstvo. Ako čítať signály prostredia a zvoliť správne zásahy.
Potreby vzdelávania: od rozdielov vo výkonnosti po kultúru organizácie. Metódy analýzy, prieskumy a hodnotenie výkonu, ktoré určia ciele a priority vzdelávania.
Hodnotenie práce: metódy od stupňovania a klasifikácie po porovnávaciu a bodovaciu. Ako určiť hodnotu práce, vytvoriť hierarchiu pozícií a nastaviť férové odmeňovanie.
Teória charakteristických vlastností: prvý systematický pohľad na vodcovstvo. Ktoré rysy robia manažérov úspešnými a prečo práve inteligencia, iniciatíva a sebaistota.
Manažérske informačné systémy (MIS) menia dáta na rozhodovacie informácie. Umožňujú rýchle analýzy, prehľadnosť a jednotnú interpretáciu údajov pre všetky riadiace úrovne firmy.
Zdroje MIS: interné firemné dáta, marketingové spravodajstvo a výskum. Ako zbierať, prepájať a vyhodnocovať informácie o predaji, konkurencii a zákazníkoch pre prax.
Dochádzkový systém, biometria, manažérske systémy a aplikácie, na všetkých úrovniach pomáha informatizácia zvyšovať efektivitu práce a výnos.
Teória charakteristických vlastností: rysy úspešného lídra, inteligencia, iniciatíva, sebaistota, nadhľad a energia. Aké vlastnosti a schopnosti rozvíjať pre dlhodobý úspech.
Ako sa školstvo menilo od prelomu 18./19. storočia cez rok 1989 po posledné roky a kam smeruje. Prehľad hlavných zmien, faktorov a vízií moderného vzdelávania.
Klasifikácia MIS podľa odvetví, veľkosti a úrovne riadenia, licencovania či siete. Zorientujte sa od jednopoužívateľských modulov po komplexné podnikové systémy.
Komercializácia a adopcia: rozhodnúť kedy, kde, komu a ako. Proces uvedomenie-záujem-hodnotenie-skúška-adopcia; faktory relatívna výhoda, kompatibilita, zložitosť a komunikovateľnosť.
Funkcie manažmentu prehľadne: plánovanie, organizovanie, práca s ľuďmi, kontrola a vedenie. Stručný súhrn jadra riadenia, ktorý platí naprieč odvetviami i veľkosťami firiem.
Semestrálna práca z personalistiky: postup výberu uchádzača na pozíciu vedúceho účtovníka aj domovníka. Stiahnite PDF, pozrite ukážku a inšpirujte sa argumentáciou.
Hodnotenie rizík je podľa zákona o BOZP povinné pre všetky firmy. Nariadenie by však nemalo byť pre vás ako zamestnávateľa jedinou motiváciou na vykonanie hodnotenia rizika.