Moc v organizácii
Moc v organizácii: donucovacia, odmeňovacia, legitímna, odborná a pridelená. Rozdiel medzi mocou, vplyvom a autoritou a ako vzniká moc zo zdrojov či pozície v hierarchii.
Moc v organizácii: donucovacia, odmeňovacia, legitímna, odborná a pridelená. Rozdiel medzi mocou, vplyvom a autoritou a ako vzniká moc zo zdrojov či pozície v hierarchii.
Základy adaptívneho a agilného riadenia: princípy, rituály a metriky. Ako rýchlejšie doručovať hodnotu a reagovať na zmenu bez chaosu.
Význam internej komunikácie pre súdržnosť organizácie: Interné kanály, transparentnosť a otvorenosť. Rola intranetu a meranie efektivity pre súdržnosť.
Manažér ako líder a mentor: ako inšpirovať, koučovať a rozvíjať talenty. Praktické nástroje na budovanie dôvery a zodpovedných, samostatných tímov.
Transparentnosť a otvorenosť vo vnútri firmy: Interné kanály, transparentnosť a otvorenosť. Rola intranetu a meranie efektivity pre súdržnosť.
Vzdelávanie a koučing v organizácii: ako zistiť potreby, vybrať metódy a merať dopad. Praktické tipy na prenos naučeného do práce.
Analýza výsledkov a rozhodovanie na základe dát: Ako zvoliť KPI, merať procesy a prepojiť ich so stratégiou. Dashboardy, reporting a dátové rozhodovanie.
Politický a spoločenský marketing na X: rámovanie tém, etika a práca s komunitami pri zachovaní transparentnosti.
Automatizované procesy v komunikácii: od chatbotov po trigger správy, ktoré skracujú reakčný čas, zvyšujú spokojnosť a udržiavajú konzistentnosť.
Výber slov, štruktúra prejavu, práca s hlasom a typológia rečníkov, ciele reči môžu byť informačné či presvedčovacie, dôležitá je jasnosť a dynamika.
Analýza ponaučení po ukončení projektu: Iniciácia, plánovanie, realizácia a ukončenie. Riadenie zdrojov, rozpočtu a metodík.
Kultúra otvorenej komunikácie v tíme: SBI a ďalšie modely spätnej väzby. Ako viesť rozhovory, budovať kultúru otvorenosti a zlepšovať výkon.
Jazyk, ktorý predáva: štruktúra argumentov, práca s námietkami a dôkazmi a jasné benefity v jazyku zákazníka.
Teória charakteristických vlastností: rysy úspešného lídra, inteligencia, iniciatíva, sebaistota, nadhľad a energia. Aké vlastnosti a schopnosti rozvíjať pre dlhodobý úspech.
Funkcie manažmentu prehľadne: plánovanie, organizovanie, práca s ľuďmi, kontrola a vedenie. Stručný súhrn jadra riadenia, ktorý platí naprieč odvetviami i veľkosťami firiem.
Situačné teórie vedenia: Fiedlerov model závislosti, štýl vzťahový vs úlohový a faktory kontroly situácie. Ako prispôsobiť prostredie vedúcemu pre vysokú výkonnosť tímu.
Teórie vedenia v kocke: od charakterových a behaviorálnych prístupov cez situačné po transformačné. Prehľad vývoja koncepcií, ich prínosov a praktického významu pre manažérov.
Vedenie: rozdiely medzi autoritatívnym a demokratickým štýlom, vplyv na komunikáciu a motiváciu. Kľúčové pohľady na lídra podľa osoby, štýlu i funkcie riadenia.
Rozhodovanie manažéra: Simonovo naprogramované a nenaprogramované riešenie problémov, tri kroky (prieskum, návrh, výber) a prečo stačí dostatočne dobré riešenie.
Všetko o osobnosti, znalostiach, funkciách a činnosti manažérov. Manažér versus vodca. Charakteristiky manažéra. Definícia pojmu manažér.
Spolurozhodovanie zamestnancova. Ako spolurozhodovať? Ak chcú manažéri zvýšiť zodpovednosť, môžu umožniť svojim zamestnancom spolurozhodovať.