(, EuroEkonóm.sk ,  4)

Komercializácia, otázky:
– kedy
– kde
– komu
– ako

Etapy procesu adaptácie spotrebiteľa:
– uvedomovanie si
– záujem
– hodnotenie
– vyskúšanie
– adaptácia

Faktory ovplyvňujúce proces adaptácie:

  • ochota vyskúšať nové výrobky
  • veľká úloha osobného vplyvu v adaptačnom procese
  • vplyv charakteristických vlastností výrobku na mieru adaptácie- hlavne tieto faktory:
  • relatívna výhoda inovácie stupeň predností vzhľadom k existujúcim výrobkom,
  • inovačná kompatibilita -stupeň jej zhody s hodnotami a skúsenosťami jednotlivcov v spoločnosti,
  • inovačná zložitosť- stupeň relatívnej obtiažnosti jeho pochopenia alebo používania,
  • inovačná deliteľnosť- stupeň, v ktorom môžu byt inovácie v obmedzenej miere vyskúšané,
  • inovačná komunikatívnosť- stupeň v ktorom môžu byt výsledky používania pozorovateľné alebo opísateľné pre ostatných,
  • premenlivé postoje firmy k adaptácii inovácií – pôsobia tu faktory: spoločnosť, pokrok, verejné výdaje, veľkosť firmy, potreba zmien

Autor: EuroEkonóm.sk

Tento príspevok bol vytvorený 19.3.2009. Pozrite si ďalšie príspevky autora EuroEkonóm.sk.

Už ste čítali?


Komentáre

  1. Michal Huraj

    Kľúčové faktory zahŕňajú ochotu vyskúšať nové výrobky, osobný vplyv v adaptačnom procese a charakteristické vlastnosti výrobku, ako je relatívna výhoda, kompatibilita, zložitosť, deliteľnosť a komunikatívnosť.

  2. Rostislav

    Je správne zameriavať sa v marketingu viac na adaptáciu výrobkov než na inovácie?

  3. Tomas Turzik

    Zameriavanie sa na adaptáciu môže byť efektívne v krátkodobom horizonte, ale dlhodobý úspech a udržateľnosť značky vyžaduje inovácie.

  4. Jozef Banik

    Podkopáva snaha o neustálu adaptáciu výrobkov autentickosť a hodnoty značky?

Pridaj komentár