Algoritmus tvorby podnikového plánu obsahuje 10 štádií:

  1. zostavovanie pracovného tímu – nie len pracovníci z podniku, ale aj externí pracovníci. Vedúci tímu nesmie byť autokrat, malo by sa pracovať brainstormingovou metódou.
  2. formulácia cieľov korporácie – najdôležitejšie štádium. Je ukončené, ak sú ciele kvantifikované do smerových úloh.
  3. prognózy – prognózovanie vývoja udalostí v podniku, najčastejšie na 5 rokov dopredu a ich porovnávanie s úlohami, ktoré majú operatívnejší charakter, aby sa odhalili medzery v podniku. Už počas 2. a 3. štádia možno vytypovať stratégiu podniku, tzv. Porterove stratégie:
    • a) stratégia nízkych nákladov
    • b) špeciálna stratégia
    • c) diferenciačná stratégia
  4. interná diagnostiku podniku
  5. externá diagnostika podniku
  6. alternatívne stratégie
  7. vybrané stratégie
  8. hodnotenie – zhodnotia sa dôkladne jednotlivé vybrané stratégie, či budú pre podnik prínosom alebo nie. Zhodnotia sa aj zdroje.
  9. vypracovanie akčných plánov – vypracujú sa plány pre implementáciu stratégie.
  10. testovanie – po 6-10 mesiacoch sa zisťuje, či bol korporatívny plán dobre zostavený.

Pridaj komentár