Podnikanie na Slovensku, ale aj inde na svete, má mnoho zákutí, v ktorých na podnikateľov číhajú rôzne nástrahy. Väčšina ľudí, ktorí sa rozhodli podnikať, si tak prejde tŕnistou cestou. Aj tí najlepší z najlepších si tým museli prejsť a určite niekoľkokrát pochybili. Aby ste sa ich chybám vyhli, povieme si o najbežnejších chybách, ktorých sa slovenskí podnikatelia dopúšťajú.

Aké sú najčastejšie chyby, ktorých sa v podnikaní dopúšťame?

Asi najbežnejšou chybou, ktorej sa dopúšťa mnoho podnikateľov je to, že si prosto nenechajú poradiť. V súčasnosti existujú spoločnosti , ktoré ponúkajú komplexné poradenstvo v rôznych oblastiach podnikania od kúpy spoločnosti, cez strategické poradenstvo až po predaj firmy.

Nenecháme si poradiť a nepočúvame dobre mieňenú kritiku

Pri podnikaní sa stretnete s mnohými názormi. Niektoré sú vám bližšie a iné vám nič nepovedia. Myslíte si, že rady nevyužijete a že to všetko už predsa viete. No niekedy nie je na škodu počúvnuť skúsenejších. Predsalen, oni si tými úskaliami, ktoré vás čakajú, už prešli.

Ďalším problémom môže byť feedback a recenzie na vaše služby či tovar. Mnoho podnikateľov si z nich príliš veľkú vodu nerobí, ba niektorí sa dokonca ohradia a idú si svoje argumenty. No práve zákazníci a ľudia, ktorí s vami prídu do kontaktu, vám pomáhajú sa zlepšovať. Navyše, ak vaše okolie a zákazníci vidia, že sa o ich názor zaujímate, získavate si postupne ich vernosť.

V čom robia Slováci najväčšiu chybu pri podnikaní? Nenechajú si poradiť

Podceňujeme vzdelávanie a budovanie značky

Človek sa celý život učí. Pri podnikaní to platí niekoľkonásobne. Ak sa chcete niekam posúvať a budovať si tak svoje podnikanie, treba sa neustále vzdelávať, byť otvorený zmenám a prijímať nové výzvy.

Príliš plánujeme

Existujú dva extrémy. Buď vôbec neplánujete vopred a žijete zo dňa na deň, alebo, naopak, plánujete až príliš. Mnoho podnikateľov si chce vopred všetko naplánovať do poslednej bodky, no práve veľké množstvo plánov vás môže v konečnom dôsledku skôr zaťažiť, ako vám pomôcť. Preto je dobré sa pri vytváraní strategického plánu spoločnosti radšej  obrátiť na odborníkov, ktorí vám zaručene poradia.

Podceňujeme reklamu

V prípade nákladov si človek dvakrát rozmyslí, čo potrebuje a čo nie. A práve tu vzniká chyba, ktorej sa mnohí podnikatelia dopúšťajú. Je ňou financovanie reklamy. Možno vám príde, že budete rásť aj bez reklamy, no opak je pravdou. Reklama je naozaj dôležitá, a to najmä v začiatkoch podnikania, kedy o vás ešte nikto poriadne nevie.

V čom robia Slováci najväčšiu chybu pri podnikaní? Nenechajú si poradiť

Všetko si chceme robiť sami

Ďalšou chybou, ktorej sa dopúšťa mnoho podnikateľov je, že si chcú všetko robiť sami. Možno aj vy si myslíte, že najlepšie bude, ak toho čo najviac zvládnete sami, ale multitasking naozaj nie je taký výhodný, ako sa zdá.

Poviete si, že aspoň ušetríte, no v konečnom dôsledku to má negatívny dopad na vašu produktivitu, takže vám to nepomôže ani v šetrení, ani v raste vašej firmy. Neničte sa teda zbytočne niečím, čo môžete nechať na iných.

Neriešime financie

Ako posledné si povieme o financiách a o chybe, ktorej sa dopúšťa mnoho z nás. Ide o to, že veľa podnikateľov nesleduje, koľko do čoho vráža, ani to, či to má úspech. A práve to môže mať postupom času ničivý dopad na váš biznis.

Ak chcete rásť a získať z podnikania čo najviac, pravidelne si kontrolujte nielen príjmy, ale aj výdavky a najmä ich úžitok. Nechcete predsa zbytočne dotovať oblasť, ktorá vám dlhodobo neprináša zisk.

V čom robia Slováci najväčšiu chybu pri podnikaní? Nenechajú si poradiť

Slovo na záver

Ak ste sa v žiadnom z vyššie uvedených bodov nevideli, gratulujeme. Ste na najlepšej ceste zúročiť svoje schopnosi a posunúť sa vpred. Ak vám aj pár bodov bolo blízkych, vždy sa s tým dá niečo robiť. Nikto nie je neomylný, stačí si dať poradiť.

Článok sme pre vás pripravili v spolupráci so spoločnosťou AnalytiQ, ktorá sa venuje komplexnému poradenstvu v oblasti podnikania.


Pridaj komentár