Nie je žiadnym prekvapením, že sa Slovensko stáva súčasťou globalizačno – integračných procesov, ktoré od vstupu do Európskej únie badateľne zintenzívnili. Nové, omnoho pohodlnejšie spôsoby stravovania sa za ten čas stali súčasťou skoro každodenného života.
Priestor tak dostávajú rôzne rýchle a čas šetriace formy stravovania. Jedlá typu „convenience cooking“ či „convenience food“ poznáme predovšetkým vo forme rôznych polotovarov alebo iných predpripravených potravín. Ide o širokú ponuku výrobkov, od čiastočne spracovaných (cestoviny, očistená a nakrájaná zelenina, predsmažené hranolčeky, sáčkové polievky) až po hotové jedlá pripravené na priamu konzumáciu (zmrazené hotové jedlá, konzervované jedlá, kompóty, džemy).

Najväčším a najdynamickejšie sa rozvíjajúcim spôsobom stravovania sú nielen podniky, ale celé spoločnosti v štýle „fast food“. Ich svetoznáme značky (McDonald´s, KFC (Kentucky Fried Chicken, Burger King) majú špičkovo prepracované marketingové stratégie, ktorými sa denne vrývajú do povedomia ľudí všetkých vekových kategórií. Rozvíjajúca sa sieť týchto reštaurácií tvorí vo svete prevládajúcu formu stravovania. Problémom je, že fast food-y ponúkajú jedlá, ktoré chutia všetkým na celom svete rovnako, čím unifikujú chuť.

V poslednom období však vďaka bohu táto „uniformita chutí“ stráca na popularite. Trendy v gastronómii sa vracajú k starým dobrým domácim tradíciám. Ide predovšetkým o to, že sa využívajú zväčša domáce suroviny a lokálne produkty. Týmto spôsobom vznikla v Paríži odozva na fast food – jeho opak, čiže medzinárodné hnutie „Slow food“, ktoré sa snaží o to, aby zo sveta nevymizlo široké spektrum najrôznejších chutí.

Prispieva k zachovaniu miestnej a národnej gastronómie. Prednosť tu dostávajú regionálne kuchyne, ktoré podporujú lokálne dodávateľské trhy. Tento trend vám ponúkajú aj reštaurácie Trenčín, tak na chvíľu spomaľte a vychutnajte si kvalitné jedlo! Vaše telo sa vám odvďačí.