Dynamika marketingových ciest a marketingové systémy
Dynamika distribúcie: vertikálne, horizontálne a viacdimenzionálne marketingové systémy, franchising a nové konkurenčné modely s centralizovaným riadením sietí.
Dynamika distribúcie: vertikálne, horizontálne a viacdimenzionálne marketingové systémy, franchising a nové konkurenčné modely s centralizovaným riadením sietí.
Význam DC: efektívnosť, sieť, know-how, dostupnosť a transformácia ponuky. Služby: dôraz na dostupnosť. Tvorba DC: úroveň obsluhy - ciele/limity - alternatívy - hodnotenie.
Hodnotenie a riadenie DC: ekonomika, kontrola, flexibilita. Výber, motivácia a hodnotenie partnerov, zdroje moci v kanáloch a modifikácie členov či predajných ciest.
Marketingoví sprostredkovatelia: funkcie info, promo, vyjednávanie, objednávky, financovanie, riziko, distribúcia, platby a vlastníctvo. Typy: obchodníci, vyjednávači a obstarávatelia.
Vertikálne (uzavreté, admin, zmluvné), horizontálne partnerstvá a multikanálové systémy. Roly účastníkov kanálov a ako riadiť konflikty, inovácie i rast pokrytia trhu.
Ciele a obmedzenia distribučných ciest.
Dynamika marketingových ciest: voľba distribučnej stratégie, konflikty a ich riadenie, úlohy firiem, ciele a limity. Ako nastaviť kanály tak, aby sa produkt k zákazníkovi dostal rýchlo a udržateľne.
Alternatívy distribučných ciest: vlastný sales, agenti, distribútori či retail. Pokrytie intenzívne, výberové alebo výhradné; dohody o cenách, servise, teritóriách a zodpovednosti.
Úroveň zásobovania: veľkosť dodávky, čakacia doba, priestorová dostupnosť, šírka sortimentu, pomocné služby.
Konflikty v distribučných cestách: vertikálne, horizontálne i viacdimenzionálne spory. Príčiny a riešenia cez nadradené ciele, zmeny personálu, kooptáciu, médiáciu či arbitráž.