Podnikatelia sa dnes potýkajú s viacerými ťažkosťami. Zväčša je to spôsobené stále sa tiahnúcou krízou a jej dopadom na našu spoločnosť, ale podiel na zhoršenej sa situácií má aj naša vláda, ktorá neustále mení podmienky pre podnikateľov.

Vo všeobecnosti nie je dnes život jednoduchý pre nikoho. Ľudia majú menej peňazí, a aj to málo čo majú investujú veľmi obozretne, keďže stále akosi očakávajú, že sa situácie nebude v dohľadnej dobe zlepšovať. Preto je logické, že kúpyschopnosť obyvateľov je nízka, na čo doplácajú najmä podniky a teda podnikatelia.

Aby ste sa presadili voči konkurencií aj v týchto náročných časoch, potrebujete predovšetkým dobrú reklamu. Tá je polovicou úspechu, čím viac ľudí bude vedieť, že Vaša firma existuje, tým je väčšia pravdepodobnosť, že si daný produkt alebo službu prídu kúpiť priamo k Vám. Dnes aj v tejto oblasti je zreteľný pokrok, a tým je internet. Cez sociálne siete a rôzne vyhľadávače sa aj obyčajný človek vie dostať k potrebným informáciám takmer okamžite. Touto cestou tak aj podnikatelia môžu veľmi jednoducho osloviť masy ľudí, o ktorých mohli kedysi len snívať. Dbajte preto na dobrú internetovú reklamu, a tiež na kvalitne vytvorenú webovú stránku. Keďže konkurencia je veľká, zákazníkovi stačí jedno kliknutie, a ak na tej Vašej nenájde všetko potrebné a ihneď, pôjde ku konkurencií. Je jedno či predávate kvalitné hodinky Festina alebo záhradkárske náradie, stránka musí byť účelová. Naviac tak môžu jednoducho porovnávať nielen cenu ale aj kvalitu, najmä vďaka rôznym diskusiám a hodnoteniam zákazníkov.

Kvalita služieb ale aj tovarov je u zákazníkov veľmi vyhľadávaná, avšak za rozumnú cenu. Šetrenie je však na dennom poriadku aj v podnikateľskej sfére. Ak aj Vy potrebujete ušetriť mesačne zopár eur, porozmýšľajte nad prenájmom virtuálneho sídla. Môžete tak mať aj adresu v Bratislave, a zaplatíte menej, akoby ste si prenajali celú kanceláriu, ktorú ani nepotrebujete.