V Česku sa tento rok uskutočnil prieskum medzi podnikateľmi a ukázal, že až tretina mikropodnikov nemá svoju vlastnú internetovú stránku. Poviete si veď čo, niekto šetrí vďaka offshore firme a niekto zase vďaka tomu, že si nedarí urobiť web, keď ho nepotrebuje. To je správny pohľad na vec, lenže v tomto prieskume boli považované za mikropodniky tie, ktoré majú ročný obrat do 40 miliónov Kč. Teda nejde o žiadne rodinné včelárstva či predajne prútených košíkov, ale dosť veľké firmy. V dnešnej dobe podnikať a nemať vlastný web je zbytočné riziko, že prídete o potenciálnych zákazníkov.

Forma reklamy

Vaša webstránka funguje aj ako forma reklamy, ktorá vás bude stáť výrazne menej, ako keby ste mali investovať peniaze do reklamy či už bilboardovej, rádiovej, alebo televíznej. Navyše tam nie ste limitovaný žiadnym časovým či priestorovým obmedzením a máte dostatok času na to ukázať návštevníkovi všetko, čo si myslíte, že by chcel vidieť, aby si vybral práve vás – zákulisie výroby, zaujímavé čísla či iné pikošky z vášho podnikania. A ešte jedna otázka – čo si myslíte, je väčšia pravdepodobnosť, že vás ľudia najprv navštívia v kancelárii alebo na webe? Presvedčte ich na vašej stránke, aby vás navštívili aj osobne.

Miesto, kde premeníte návštevníkov na klientov

Moderná tvorba webu zohľadňuje hlavne potreby návštevníkov a nie majiteľa webu. Prečo? Pretože, keby to bolo na majiteľovi, tak na jeho stránke je milión zbytočností, ktoré návštevníkov nezaujímajú a sú pre nich zbytočné. Preto, keď sa do toho pustíte, využiť služby profesionálneho tímu, ktorý vie, čo na web patrí a čo nie. Takto môžete premeniť návštevníkov aj na zákazníkov. Nezabudnite ani na kvalitný obsah, ktorý im dáte zadarmo – rady, tipy, videonávody či čokoľvek, čo bude mať pre vašich potenciálnych zákazníkov pridanú hodnotu.

Súčasťou môže byť aj eshop

Súčasťou web stránky môže byť aj eshop, nebráňte sa mu. Pretože ak ponúkate výnimočné produkty, ľudia si vašu stránku nájdu, do výrobku sa zaľúbia, ale povedia si, že síce by si ho kúpili, ale váš obchod je príliš ďaleko. Vyjdite im v ústrety a rozšírte web aj o jednoduchý a funkčný web. Základom je však web, bez ohľadu na to, či ponúkate tonery Canon, lipový med alebo puzzle. Potom však nezabúdajte na optimalizáciu vašej stránky.


Pridaj komentár