(Inzercia,  0)

Podnikanie moderne a ekologicky - ako na to?

Množstvo odpadov a s tým spojené znečistenie životného prostredia sa postupne zvyšuje. Obživa ľudí spočíva totiž na dvoch základných pilieroch – zamestnaneckom a podnikateľskom. Ak chcete podnikať, musíte využívať aj energie a suroviny. To má následne dopad i na životné prostredie. Preto je v súvislosti s moderným podnikaním dôležité začať myslieťekologicky. Ako na to, si povieme v našom článku.

Aké ekologické podnikanie zvoliť

Moderné podnikanie sa s ekológiou spája najmä vo význame obmedzenia odpadov, ktoré z roka na rok viac znečisťuju životné prostredie. Ak chcete podnikať ekologicky, môžete si napríklad založiť bezobalový obchod pre ekologicky zmýšľajúcich zákazníkov, ktorých čoraz viac pribúda.

Inou možnosťou je predaj ekologických produktov, napríklad včelích obalov či prírodnej kozmetiky netestovanej na zvieratách. K predaju ekologických produktov je pridružená aj podpora lokálnych produktov. Ak predávate ekologicky, vaša cieľová skupina isto ocení produkty od miestnych výrobcov v maximálnej možnej miere. Rovnako ocení, ak sa angažujete v ekologických i lokálnych témach, čím môžete výrazne prospieť budovaniu vašej značky.

Aby ste naplno využívali legálne výhody ekologického podnikania, navhodnejším krokom bude založenie s.r.o. Medzi vaše možnosti bude patriť napríklad oslobodenie ekologických obalov od dani z pridanej hodnoty či oslobodenie od ekologickej dane.

Ekologické podnikanie online

V súčasnej dobe je viac ako pravdepodobné, že sa váš predajbez webstránky nezaobíde. Situáciu výrazne zmenila aj koronakríza, kedy mnohé kamenné prevázky prešli na podnikanie online. Predaj ekologických výrobkov prostredníctvom e-shopu je nanajvýš vhodný pre získanie bohatej zákazníckej základne. Čo sa týka technologického riešenia, v závislosti od veľkosti rozpočtu si môžete zvoliť buď riešenie e-shopu na mieru alebo niektorý tzv. e-shop na prenájom. V tom druhom prípade platíte iba menšie mesačné poplatky za využívanie.

V online prostredí máte dobrú možnosť osloviť vašu cieľovú skupinu na jednom mieste prostredníctvom Facebooku alebo Instagramu. Nachádzajú sa tam mnohé ekologické skupiny, stránky či profily. V prípade využitia reklám vo vyhľadávaní a na sociálnych sieťach máte k dispozícii oslovenie rôznych predpripravených záujmových ekologických publík, prípadne návštevníkov ekologických webov. SEO je ďalšou možnosťou, ako cielene osloviť ľudí, ktorí sa zaujímajú a vyhľadúvajú ekologické témy. Ak si chcete niečo viac zistiť o problematike SEO, pozrite si niečo o tom, ako má vyzerať kvalitná SEO optimalizácia.

Ako myslieť ekologicky priamo vo firme

Okrem samotných tipov týkajúcich sa ekologického podnikania, môžete ekologické aspekty využiť aj pri vašich každodenných činnostiach v kancelárii, sklade či výrobnej hale. Pripájame pár základných ekologických a zero waste tipov, ktoré vám pomôžu k tomu, aby ste vašu firmu spravili ekologickejšou.

  • Potravinové produkty či nápoje do firmy nakupujte vo vratných fľašiach.
  • Vymeňte všetky plastové výrobky vo firme za ekologickejšie verzie produktov.
  • Vyhýbajte sa plastovým vreckám a igelitkám. Naiesto toho používajte včelie obaly, ktoré vám pri ich správnom používaní vydržia aj rok.
  • Vymeňte všetky klasické žiarovky za úsporné alebo za LED svietidlá. Ušetríte na energií aj financiách, čo sa tiež priaznivo odzrkadlí aj na životnom prostredí.

Neplytvajte energiami – spúšťajte technológie vo firme či spotrebiče len vtedy, keď je to naozaj nutné.


Zdroje a literatúra

Zdroj obrázku: zlikovec / Shutterstock.com

Pridaj komentár