Ako sa vraví, kto robí, aj chyby robí. Tak je to aj s biznisom. Nikto doteraz nenašiel patent na to, ako predávať tak, aby sme sa úplne vyhli reklamáciám. Napriek tomu, že snahou každého z nás je, v maximálnej možnej miere eliminovať ich počet. Reklamácie proste k obchodu patria, tak ako k obchodu patrí predaj.

Je logické, že my, majitelia e – shopov a kamenných obchodov, máme ale v prvom rade záujem predávať. Reklamácie odkladáme na „potom“. Nie je výnimkou, že v návale inej, pre nás podstatnejšej práce, neúmyselne zanedbáme nespokojného zákazníka. Stáva sa aj to, že nedodržíme zákonom stanovený postup, alebo nestihneme lehotu. Hrozí, že prerobíme, kde nemusíme. Ale horšie je to v prípade, keď takto „aktivujeme“ SOIku. Tá nešetrí naozaj nikoho.

Zákon o ochrane spotrebiteľa nepustí

Zákazník je v práve. Uplatňuje si nárok, má právnu oporu v Zákone o ochrane spotrebiteľa. Nám zo zákona vyplýva povinnosť reklamáciu vybaviť a okrem iného aj 5 rokov archivovať všetku reklamačnú dokumentáciu.

Riskujeme antiReklamu

Každý, kto podniká na Slovensku vie, ako ťažko si získať dôveru zákazníka v súčasnom konkurenčnom prostredí. A ešte ťažšie je udržať si jeho priazeň. Vzťah so zákazníkom je to, na čom stojí a padá veľa obchodov. Preto, podceniť prístup k zákazníkovi a starostlivosť o neho, sa nevypláca.

Neskoro vybavená reklamácia, zle vybavená reklamácia, alebo nevybavená reklamácia je častokrát špúšťacím momentom pre neželanú antireklamu.

Poznáme to všetci… Ak sú ľudia spokojní, z 10tich sa pochváli jeden, ale ak sú nespokojní, tak z 10tich sa určite „pochváli“ svojim známym minimálne 9. Preto je dôležitý postup a spôsob, akým odkomunikujeme so zákazníkom reklamáciu. Lebo len informovaný zákazník, je spokojný zákazník.

Optimalizujme reklamácie a minimalizujme čas strávený ich vybavovaním

Žiadne obavy, nechceme Vám predstavovať novinky v zákone a byrokratický postup, ktorý treba dodržať. Práve naopak. Venujte sa svojmu biznisu a zamerajte sa na predaj. Nestrácajte čas reklamáciami. My sa postaráme o spokojnosť Vás aj Vašich zákazníkov pri reklamáciách.

Stačí do systému nahodiť informácie o zákazníkovi a reklamácií. Systém vyplní automaticky Vaše firemné údaje. Vygeneruje reklamačný list, sleduje reklamácie podľa rôznych kritérií, napr. stavu (vybavené/nevybavené) a druhu (záručné/pozáručné). Už nikdy zaneprázdnení neprepásnete zákonnú lehotu vybavenia. Neprídete teda bezdôvodne o peniaze ani o zákazníka. Systém má všetko pod kontrolou a včas Vás upozorní. Po vybavení reklamácie odošle ihneď informáciu Vášmu zákazníkovi mailom, prípadne smskou, priamo na mobil, alebo Vám pripraví list na poštu.

Reklamácie eviduje 5 rokov, takže sa kedykoľvek viete ku každému prípadu vrátiť. Máte k dispozícií podrobnú dokumentáciu a priebeh. Pripraví Vám hodnotné štatistiky. Tie pomáhajú optimalizovať počet reklamácií a celý reklamačný proces. Ušetrí Vám peniaze a čas, ktorý môžete venovať svojmu biznisu.

Vyskúšajte nezáväzne a bez akéhokoľvek rizika reklamacie.sk Nezapodievajte sa vecami, ktoré Vás brzdia v predaji. Čas je drahý a nespokojnosť zákazníka nás môže výjsť draho.

Viac o problematike reklamácií nájdete na našom blogu.