Tretie vydanie publikácie sa opäť čoskoro rozobralo. Vnímame to ako prejav reálnych zmien v ekonomike a jej smerovania k rozvinutému trhovému hospodárstvu. Majitelia, manažmenty, analytici v rôznych pozíciách musia výsledky podnikov „rozoberať“ v snahe objektívne identifikovať a interpretovať ich výkonnosť.

Na záujme o publikáciu sa asi „podpísal“ i vývoj v slovenskom vysokom školstve, pre ktorý je príznačný dynamický rast počtu ekonomických fakúlt a ekonomických študijných odborov na technických i humanitných fakultách.
Z vecného hľadiska prináša štvrté vydanie stať o „nových ukazovateľoch hodnotenia výkonnosti podnikov“, aktualizovaný štatistický materiál ilustrujúci finančné výsledky slovenských podnikov, úpravy vyplývajúce z nových právnych noriem a vecné rozšírenie problematiky v niektorých kapitolách. Základné členenie, autori a ich podiel sa nezmenili. Autori želajú čitateľom prospech zo štúdia publikácie a radi prijmú pripomienky vedúce ku skvalitneniu textu.

Z obsahu

I. ČASŤ – VYBRANÉ VECNÉ A METODICKÉ OTÁZKY FÍNANČNO-EKONOMICKEJ ANALÝZY PODNIKU

  • 1. Štruktúra a obsah fínančno-ekonomickej analýzy podniku
  • 2. Ukazovatele, sústavy ukazovateľov a analytické modely v podnikovej analýze
  • 3. Metódy kvantifikácie vplyvu determinujúcich činiteľov

II. ČASŤ – ANALÝZA SÚHRNNÝCH VÝSLEDKOV

  • 4. Analýza finančnej situácie podniku
  • 5. Metódy prognózovania finančnej situácie podniku
  • 6. Finančná analýza skupiny podnikov
  • 7. Analýza kvantitatívnych výsledkov
  • 8. Analýza hospodárskeho výsledku a peňažných tokov
  • 9. Analýza úrovne transformačného procesu
  • 10. Výrobková analýza
  • 11. Analýza postavenia podniku na trhu

III. ČASŤ – ANALÝZA PARCIÁLNYCH VÝSLEDKOV

  • 12. Analýza využitia a viazanosti výrobných činiteľov
  • 13. Analýza nákladov


Štítky: