ePay je nový produkt , vďaka ktorému majú klienti možnosť platiť prostredníctvom Internet bankingu vo virtuálnych obchodných domoch. Je určený pre dve cieľové skupiny užívatelov. Pre klientov banky a pre obchodníkov – majiteľov virtuálnych obchodných domov na Internete. Klienti banky ho využijú pri objednávaní tovaru cez Internet. Obchodníci ho naopak môžu využiť pri skvalitňovaní služieb, ktoré poskytujú svojim zákazníkom.

Ako ePay funguje?
Klient banky si vyberie tovar vo virtuálnom obchode, v objednávkovom formulári vyplní všetky potrebné informácie a pri výbere spôsobu platby klikne na ikonku ePay.
Ihneď bude presmerovaný na stránku Internet bankingu. Po prihlásení sa mu zobrazí už vyplnený formulár platobného príkazu. Ak má k dispozícii viac účtov, má možnosť vybrať si, z ktorého budú finančné prostriedky poukázané.

Potom už iba potvrdí platbu a peniaze z jeho účtu sú okamžite poslané na účet prevádzkovateľa virtuálneho obchodu. Následne bude opäť presmerovaný na stránku virtuálneho obchodného domu.
Výhodami tohto produktu sú predovšetkým rýchlosť a jednoduchosť. Každý klient banky používajúci aktívny Internet banking má možnosť využiť ePay. Okamžite po vykonaní objednávky sú peniaze z jeho účtu poukázané na účet obchodníka. Odpadá tak nutnosť posielať tovar na dobierku, co ocenia nielen obchodníci, ale aj potenciálni zákazníci. Tí neprichádzajú do styku s hotovosťou, čo je nielen dôležitý psychologický faktor, ale aj výhoda pre nich.

Proces implementácie ePay spočíva vo viacerých krokoch:
1. S prevádzkovateľom internetového obchodného domu je uzavrená zmluva
2. Obchodníkovi sú odovzdané technické podmienky a parametre nastavenia jeho systému
3. Webmaster obchodného domu pripraví systém
4. Nasleduje testovací cyklus
5. Spustenie prevádzky ePay na stránke obchodného domu

Všetky tieto bankové produkty sú len začiatkom rozmachu novej informačnej a kybernetickej éry. V neposlednom rade bude mať takýto druh komunikácie s bankou vplyv na automatizáciu práce manažéra, ušetrí jeho čas a využije pre neho moderné komunikačné technológie.


Pridaj komentár