(, EuroEkonóm.sk ,  6)

Obchodné riziká – prestavujú skutočné neistoty spojené s uplatnením výrobkov na trhu. Majú prevažne povahu rizík spojených s dopytom vo vzťahu k výške predaja a cenových rizík z hľadiska dosahovaných predajných cien. Faktory obchodného rizika:
– marketingové faktory – spôsob prieskumu trhu, zameranie na segmenty trhu, prieskum objektívneho správania konkurencie, spôsob reklamy a preniknutia na trh, spôsob uvedenia výrobkov na trh.
– cenové faktory – prípadné zmeny cien výrobkov, cien komponentov, materiálov a surovín na výrobu, vplyv cien a rýchlosť prenesenia výrobu z výskumu až k zákazníkovi, stratégia predajnej ceny a množstva vyrobenej produkcie.
– pozičné faktory – súvisia hlavne s technickou a technologickou atraktívnosťou, veľkosťou odbytu a možnosťou jeho zväčšovania vďaka perspektívnosti výrobku.
Obchodné riziko je predovšetkým spojené s činnosťou konkurencie, správaním zákazníkov, spôsobom a rýchlosťou nasýtenia trhu a vplyvom centrálnej sféry.
Obchodné riziká pôsobia v medzinárodnom obchode intenzívnejšie ako vo vnútornej ekonomike krajín z nasledujúcich dôvodov: väčšia vzdialenosť, rozdielnosť mentalít, jazykové bariéry, rozdielnosť právnych systémov. Všeobecne je intenzita dosahu obchodných rizík na jednotlivé zahraničnoobchodné operácie daná dvoma faktormi: spoľahlivosť partnera a stupeň právneho zaistenia daného záväzkového vzťahu.

Autor: EuroEkonóm.sk

Tento príspevok bol vytvorený 2.5.2008. Pozrite si ďalšie príspevky autora EuroEkonóm.sk.

Už ste čítali?


Komentáre

  1. Oracle

    Aké faktory tvoria obchodné riziko?

  2. Eva

    Článok rozlišuje obchodné riziko na marketingové, cenové a pozičné faktory, ktoré zahŕňajú aspekty ako spôsob prieskumu trhu, cenové stratégie a technickú atraktívnosť produktov.

  3. devidpentesting99

    Je správne sa zameriavať prevažne na cenové stratégie pri minimalizácii obchodného rizika?

  4. mr.petchi

    Fokus na cenové stratégie môže byť dôležitý, ale musí byť vyvážený s ďalšími aspektmi, ako sú inovácie a marketing, pretože jednostranný prístup môže zanedbať iné kritické faktory úspechu.

  5. Skinny

    Môže byť prílišné zameranie na redukciu obchodných rizík kontraproduktívne pre inovácie a rast firmy?

  6. Nina

    Áno, prílišná koncentrácia na minimalizáciu rizika môže obmedziť prijímanie rizikových, ale potenciálne vysoko výnosných inovácií, čo by mohlo brzdiť rast a rozvoj firmy v dlhodobom horizonte.

Pridaj komentár