Obsahový marketing zažíva v súčasnej dobe veľký boom. Už nestačí, že máte na webových stránkach kvalitný obsah a web je výborne optimalizovaný pre vyhľadávače (SEO). Dnes je nutné, aby na Váš web odkazovali iné stránky. Tie stránky musia byť kvalitné a relevantné. Činnosť, ktorá sa venuje tvorbe a získavaniu spätných odkazov, sa nazýva linkbuilding.

Linkbuilding

Wikipédia o linkbuildingu hovorí, že sú to aktivity zamerané na získavanie spätných odkazov na vlastnú webovú stránku. Získavanie spätných odkazov je dôležitou súčasťou tzv. off-site SEO. Počet kvalitných spätných odkazov ovplyvňuje výsledné hodnotenie stránky spoločnosťou Google (Google PageRank) a následne pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania (SERP).

Pri budovaní spätných odkazov sú dôležité tieto parametre:

  • Kvalita odkazov – väčšiu váhu majú linky s vyšším Google PageRank.
  • Počet odkazov – čím vyšší počet, tým lepší výsledok v tomto prípade neplatí.Je lepšie mať 10 kvalitných odkazov ako 1000 nekvalitných
  • Anchor text v linkách – tzv. „názov odkazu“, teda jeho viditeľný text, by mal obsahovať relevantné kľúčové slová, na ktoré sa optimalizácia sústreďuje.
  • Obsahová príbuznosť – ideálne je mať spätné odkazy z portálov a webov, ktoré sú obsahovo príbuzné.

Hlavnou linkbuildingovou technikou je získavanie odkazy z PR článkov a blogov. Tým sa zaoberá obsahový marketing.

Obsahový marketing

Obsahový marketing (anglicky content marketing) je forma marketingu, zameraná na tvorbu, publikovanie a distribúciu obsahu, ktorý je pre vybrané cieľové publikum relevantný a hodnotný. Cieľom obsahového marketingu je spravidla:

  • prilákať pozornosť a generovať potenciálnych zákazníkov
  • rozšíriť svoju zákaznícku základňu
  • zvýšiť objem predaja
  • zvýšiť povedomie o značke a získať dôveryhodnosť
  • zapojiť online komunitu užívateľov

Obsahový marketing ako proces vytvára a zdieľa vysoko kvalitný a cenný obsah. Taký obsah je natoľko atraktívny, že dokáže prilákať, poskytovať cenné informácie a zapojiť svoje cieľové publikum. Súčasne dochádza k propagácii samotnej značky s účelom získať potenciálnych zákazníkov, ktorí budú ochotní v budúcnosti kúpiť produkty spoločnosti. Táto relatívne nová forma marketingu zvyčajne nezahŕňa priamy predaj. Namiesto toho buduje dôveru a vzťah so svojím publikom.

WhitePress ako cesta k obsahovému marketingu

WhitePress je content marketingová platforma v Česku a Slovensku, ktorá slúži na distribúciu obsahového marketingu. Je to automatizované vydavateľské trhovisko, ktoré spája inzerentov (digitálne PR agentúry, mediálne agentúry) a vydavateľov (majitelia webových stránok, influenceri). Zjednodušuje komunikáciu medzi inzerentmi a majiteľmi stránok a blogov. Registrácia a využívanie sú zadarmo.

Spoločnosť vznikla v Poľsku a po piatich úspešných rokoch sa rozširuje na trhy, ako sú Slovensko, Česko, Rumunsko, Maďarsko či Veľká Británia. V rámci Európy je na WhitePress zaregistrovaných viac ako 6.100 vydavateľov, napr. Forbes, Burda, Bloomberg Businessweek, ELLE, National Geographic, Claudia, Playboy či náš EuroEkonóm.sk. Inzeruje tu viac ako 3.000 inzerentov (McDonald, BMW, Mercedes…), ktorí ročne uverejňujú viac ako 100.000 článkov.

Pozitíva WhitePressu

  • WhitePress umožňuje rýchlo a pohodlne publikovať články na veľkých, stredných i malých portáloch (od celoštátnych novín, cez tematické weby až po osobné blogy influencerov).
  • Môžete vložiť Váš článok, alebo si objednať článok od novinárov a copywriterov WhitePress
  • Máte k dispozícii vyhľadávač zaregistrovaných portálov. Presný a aktuálny opis vám umožní vybrať tú najlepšiu ponuku.
  • Podpora platieb online, Vašu objednávku ihneď zašlú vydavateľom a sledujú jej včasné uverejnenie.
  • Môžete využiť bezplatný merací kód na meranie čítanosti a angažovanosti čitateľov.
  • Každý publikačný web je pred pridaním do WhitePressu overený a musí spĺňať technické a SEO podmienky, ktoré sa každý rok sprísňujú. Inzerujete teda len na kvalitných weboch.
  • Špeciálny monitorovací modul pre publikované články denne kontroluje, či vydavateľ niečo nezmenil v článku.
  • Štatistiky založené na proprietárnom sledovacom kóde WhitePress poskytujú viac informácií než akékoľvek iné riešenie. Štatistiky sú k dispozícii pre publikované články zadarmo.
  • Vďaka automatizácii poskytujú kvalitné služby za nízku maržu. Agentúry, mediálne domy a prémioví zákazníci dostávajú zodpovedajúce zľavy v závislosti od hodnoty objednávok a nezávislosti.

Negatíva WhitePressu

  • WhitePress nie je ešte tak rozšírený na Slovensku a v Českej republike. Investuje ale množstvo prostriedkov do toho, aby sa uplatnili aj na našich trhoch, keďže v okolitých štátoch už ich služby využívajú tisíce inzerentov.

Ako to funguje?

Som inzerent a chcem inzerovať články o káve. Zaregistrujem sa na platforme WhitePress a nahrám tam svoje PR články. Vyberiem si portály, na ktorých chcem inzrovať. Môžem spropagovať svoj biznis, nový produkt, alebo udalosť (napríklad festival jedla a nápojov). Vlastníci webových stránok (vydavatelia) môj PR článok vidia a jednoducho ho umiestnia na svojej stránke. Mám o všetkých aktivitách a výkonnosti reklám úplný prehľad.

Registrácia do WhitePress

Registrácia Vám zaberie len pár minút a hneď môžete publikovať Vaše PR články. WhitePress nájdete na adrese www.whitepress.sk.

Máte skúsenosť s WhitePress?

Využívate služby WhitePress? Inzerovali ste už s nimi niekedy? Bola táto skúsenosť pozitívna alebo negatívna? Budeme radi, keď sa s nami v komentároch podelíte o Vaše skúsenosti so službami portálu WhitePress.


Pridaj komentár