Testy z ekonomiky a podnikania on-line

Marketing - test z ekonomiky a podnikania
(18 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online teste Marketing. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Lotériové výhry; víťazi sú určovaní čisto náhodne, ochutnávky, ponuka vzoriek potravín a nápojov na odskúšanie kvality priamo na mieste sú:

Refunds (rebates)

Zvýhodnenie ponuky

Sweepstakes

Otázka č. 2
Spoločenská zodpovednosť spoločnosti, dobrovoľné príspevky podnikov k vytváraniu lepšej spoločnosti, životného prostredia je:

Aktívny telemarketing

Geomarketing

Corporate Social Responsibility

Otázka č. 3
Marketing, ktorý využíva, že sa spotrebitelia sami identifikujú ako potenciálni zákazníci vybraného produktu, vyžadujú doplňujúce informácie o produkte, chcú byť priamo kontaktovaní predajcom je:

Pasívny priamy marketing

Merchandising

Produktové PR

Otázka č. 4
Osobu z cieľovej skupiny vyhľadáva a telefonicky kontaktuje firma s cieľom ponúknuť produkt alebo službu, resp. poskytnúť alebo zistiť marketingovo využiteľné informácie. Táto aktivita sa nazýva :

Aktívny priamy marketing

Databázový marketing

Aktívny telemarketing

Otázka č. 5
Dosah cieľovej skupiny sa uskutočňuje pomocou telefonického spojenia je:

Telemarketing

Sweepstakes

Kľúčové kvalifikácie

Otázka č. 6
Podujatia, ktoré vykazujú podiel zahraničných vystavovateľov, resp. podiel výstavnej plochy prenajatej zahraničnými vystavovateľmi minimálne 20%, alebo podiel zahraničných návštevníkov je minimálne 4% sa označujú ako:

Geomarketing

Pasívny telemarketing

Medzinárodné veľtrhy a výstavy

Otázka č. 7
Marketing, ktorý umožňuje vizualizáciu a analýzu firemných dát a informácii na mapovom podklade je:

Databázový marketing

Pasívny priamy marketing

Geomarketing

Otázka č. 8
Keď spotrebiteľ získa výhodu priamo s nákupom tovaru alebo služby, jedná sa o :

Manažérska schopnosť

Zvýhodnenie ponuky

Van selling

Otázka č. 9
Organizovaný súbor dôležitých údajov o súčasných alebo potenciálnych zákazníkov, ktorý je aktuálny, dostupný a využiteľný na plnenie takých marketingových úloh, ako napr. je:

Databáza zákazníkov

Corporate Social Responsibility

Medzinárodné veľtrhy a výstavy

Otázka č. 10
Iniciatíva telefonického hovorcu vychádzajúca zo strany spotrebiteľa, existujúceho alebo potenciálneho zákazníka, ktorý sa kontaktuje na firmu je:

Pasívny priamy marketing

Public affairs

Pasívny telemarketing

Otázka č. 11
Existujúci a potenciálni zákazníci sú zo strany firmy oslovení prostredníctvom vybraných nástrojov priameho marketingu je:

Databáza zákazníkov

Aktívny priamy marketing

Withdrawal kanban

Otázka č. 12
Proces vytvárania, udržiavania a využívania databázy zákazníkov a iných databáz (konkurenčné produkty, dodávatelia je:

Databáza zákazníkov

Merchandising

Databázový marketing

Otázka č. 13
Špecializovaná časť public relations, ktorá buduje a udržiava vládne a komunitné vzťahy s cieľom ovplyvniť verejnú politiku je:

Public affairs

Produktové PR

Telemarketing

Otázka č. 14
Súbor informačných materiálov pre novinárov je:

Press kit / Press pack

Pasívny telemarketing

Refunds (rebates)

Otázka č. 15
Odbytová, predajná reklama, plánovanie a realizácia rozličných spôsobov predaja na mieste, resp. spôsobov ako priviesť zákazníka do predajne, kde si kúpi určený tovar je:

Press kit / Press pack

Merchandising

Medzinárodné veľtrhy a výstavy

Otázka č. 16
Zľavy, úhrady z ceny; záruka firmy, že spotrebiteľa za určitých podmienok odmení priamo pri kúpe produktu sú:

Public affairs

Van selling

Refunds (rebates)

Otázka č. 17
Ambulantný predaj, predaj priamo z auta je:

Van selling

Telemarketing

Komunikačné schopnosti

Otázka č. 18
Pôsobenie na spotrebiteľa spojené s vysvetľovaním atribútov produktu s cieľom získať „rozum“ klienta, býva prepojená na reklamnú kampaň je:

Press kit / Press pack

Sweepstakes

Produktové PR