Testy z ekonomiky a podnikania on-line

Internetový marketing 1 - test z ekonomiky a podnikania
(12 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online teste Internetový marketing 1. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Označenie, ktoré sa používa na vyčíslenie a porovnanie efektivity kampaní - tzn. koľko EUR potrebuje firma z marketingového rozpočtu použiť na reklamu, aby predala 1 kus produktu je:

CPA - Cost per acquisition - náklady za nákup

PPC - Pay per click - platba za kliknutie

SEO - Search Engine Optimisation

Otázka č. 2
Optimalizácia webstránky pre vyhľadávače, teda súbor opatrení, ktoré zabezpečia, že webstránka sa zobrazí vo vyhľadávači na top pozíciách v neplatených tzv. organických výsledkoch sa označuje ako:

Affiliate marketing

Page Rank

SEO - Search Engine Optimisation

Otázka č. 3
Partnerský program, teda obchodný model, kde inzerent prevádzkuje svoj vlastný sledovací (trackovací) systém, v ktorom pridružení partneri (affiliates) sú vyplácaní na základe vopred dohodnutého cieľa napr. za predaj produktu sa nazýva:

Organic search results

Affiliate marketing

CPT - Cost per thousand

Otázka č. 4
Distribúcia, nákup, predaj, marketing a servis produktov prostredníctvom internetu sa volá:

E-commerce

B2B

Comunity web - záujimový portal

Otázka č. 5
Slovo, ktoré vystihuje informáciu, produkt alebo službu hľadanú návštevníkom vyhľadávača, alebo je samotným obsahom web stránky sa označuje pojmom:

CPT - Cost per thousand

Keyword - kľúčové slovo

Verejno-súkromné partnerstvo (public private partnership)

Otázka č. 6
Reklamný model, kde za každé prekliknutie zo svojej zobrazenej reklamy inzerent zaplatí vopred stanovenú maximálnu čiastku sa volá:

Keyword - kľúčové slovo

Affiliate marketing

PPC - Pay per click - platba za kliknutie

Otázka č. 7
Stránky, ktoré navštevujú návštevníci, aby spolu nezáväzne diskutovali, nadväzovali priateľstvá alebo stretávali starých priateľov a známych sa volajú:

SEO - Search Engine Optimisation

Content adverts - reklama v obsahu

Social Networks - spoločenské siete

Otázka č. 8
Cielená reklama, ktorá sa zobrazuje v článkoch, ktoré sú relevantné k produktu inzerenta sa nazýva:

Page Rank

Keyword bank

Content adverts - reklama v obsahu

Otázka č. 9
Náklady na 1000 zobrazení reklamy na internete sa označujú ako:

CPT - Cost per thousand

CPA - Cost per acquisition - náklady za nákup

Social Networks - spoločenské siete

Otázka č. 10
Termín z oblasti elektronickej komercie, označujúci obchodovanie medzi firmami je:

Content adverts - reklama v obsahu

PPA - Pay per acquisition - platba za zrealizovaný nákup

B2B

Otázka č. 11
Prirodzené výsledky vyhľadávania, teda výsledky vo vyhľadávači, za ktorých preklik nemusí majiteľ stránky platiť sa volajú:

Organic search results

Social Networks - spoločenské siete

B2B

Otázka č. 12
Hodnotenie stránky spoločnosťou Google sa volá:

Page Rank

Organic search results

E-commerce