Testy z ekonomiky a podnikania on-line

Výroba 1 - test z ekonomiky a podnikania
(16 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online teste Výroba 1. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Štýl vedenia ľudí s vysokým zameraním manažéra na úlohu aj vzťahy je:

Konzultatívny štýl vedenia

Layout

Moderovanie

Otázka č. 2
Rozmiestnenie pracoviska, na ktorom je možné zaznačiť postavenie pracovníkov, náradia, geografická orientácia pracoviska, umiestnenie pracovísk, únikové cesty, rozmiestnenie lekárničiek, hasiacich prístrojov, prideliť zodpovednosti za uličky (podľa 5S), s je:

Normovanie

Layout

Herzbergová dvojfaktorová teória

Otázka č. 3
Priebeh diskusie riadi, pričom neprispieva vlastnými nápadmi, myšlienkami, nekomentuje a nehodnotí myšlienky ostatných účastníkov porady :

Moderovanie

Normovanie

Proces

Otázka č. 4
Kombinácia ľudí, zariadení, materiálov, metód a prostredia, ktorá produkuje výstup - daný výrobok alebo službu, zahrňuje ľubovoľný aspekt podnikania je:

Process time

Proces

Paretova analýza

Otázka č. 5
Finálne výrobky pre prípad interných (vnútorných) obmedzení či neefektívnych prerušení toku procesu sa označujú ako:

Reliability / Spoľahlivosť

Safety stock

Proces

Otázka č. 6
Postup, ktorým sa analyzuje metóda alebo operácia do základných pohybov, ktoré sú potrebné pre jej vykonanie je:

Prestoj

Metódy merania času

Konzultatívny štýl vedenia

Otázka č. 7
Disponibilný čas na opakované vykonanie úlohy je:

Doba taktu

Cyklový čas

Brainstorming (Tvorivá diskusia) “Búrka mozgov”

Otázka č. 8
Kľúčovou etapou vývoja tímu, kde sa vytvárajú „pravidlá“ fungovania tímu je:

Metódy merania času

Paretova analýza

Normovanie

Otázka č. 9
Hierarchia skupinového uvedomovania, ktorá definuje postup rozvoja a uvedomovania sa týmu od úlohy k procesu sa označuje ako:

Gestika

Metódy merania času

Herzbergová dvojfaktorová teória

Otázka č. 10
Metóda skupinového riešenia problémov, ktorá prináša množstvo nápadov v krátkom čase je:

Brainstorming (Tvorivá diskusia) “Búrka mozgov”

Tiché spoločenstvo

Customer Needs Mapping / Mapovanie potreib zákazníkov

Otázka č. 11
Kategorizácia prianí (potrieb) zákazníkov a identifikovanie vnútorných procesov, ktoré si tieto potreby vyžadujú je:

Customer Needs Mapping / Mapovanie potreib zákazníkov

Budovanie tímu

Herzbergová dvojfaktorová teória

Otázka č. 12
Pohyby rúk podporujú a zvýrazňujú to, čo práve chceme povedať slovami. Tento typ komunikácie označujeme ako :

Konzultatívny štýl vedenia

Gestika

Doba taktu

Otázka č. 13
Aktivita zameraná na budovanie interpersonálnych vzťahov v tíme je:

Gestika

Budovanie tímu

Cyklový čas

Otázka č. 14
Čas kedy pracovníci, materiál alebo zariadenia nie sú využité na pomocnú alebo hlavnú výrobu je:

Moderovanie

Safety stock

Prestoj

Otázka č. 15
Analýza, ktorá pomáha určiť priority v postupnom riešení problémov, vytriedením niekoľkých skutočne dôležitých z množstva menej dôležitých je:

Paretova analýza

Prestoj

P-Q Analýza

Otázka č. 16
Doba potrebná na vyhotovenie jednej jednotky výstupu je:

Doba taktu

Customer Needs Mapping / Mapovanie potreib zákazníkov

Layout