Strata ťahu chvostovej vrtuľky počas dopredného letu
- 1. Závada sa obvykle prejaví uhnutím nosa doprava, čo nie je možné napraviť ľavým pedálom.
- 2. Ihneď uveďte vrtuľník do autorotácie a hľadajte miesto pre pristátie.
- 3. Udržujte aspoň 70 KIAS minimálnu rýchlosť letu.
- 4. Pre zvýšenie kĺzavosti môžete trochu pridvihnúť kolektív a pridať plynu, pokiaľ kĺzanie do strany nie je nadmerné a vrtuľník nemá tendenciu k otáčaniu.
- 5. Použite ľavú výchylku cykliky a upravte pomocou kolektívu únosný uhol kĺzania do strany.
- 6. Vyberte konečné miesto pre pristátie, stiahnite plyn na zadržujúcu pružinu a vykonajte autorotačné pristátie.
Strata ťahu chvostovej vrtuľky počas režimu visenia
- 1. Závada sa obvykle prejavuje tak ako predchádzajúca.
- 2. Okamžite zavrite plyn a vykonajte autorotačné pristátie z visenia.
- 3. Vrtuľník udržujte vo vodorovnej polohe a tesne pred dosadnutím na zem zdvihnite kolektív.