Režim maximálneho doklzu

Režim maximálneho doklzu

  • 1. Rýchlosť približne 65 KIAS (120 km/hod.)
  • 2. Otáčky rotora približne 90%.
  • 3. Najlepšia kĺzavosť je 4,5 : 1.

Režim maximálneho doklzu je dôležitým aspektom letu vrtuľníka, ktorý umožňuje bezpečné a efektívne pristátie v prípade výpadku pohonnej jednotky. Pri dodržaní určitých parametrov dosahuje vrtuľník maximálnu kĺzavosť, čo znamená, že dokáže najefektívnejšie vykonať autorotáciu a bezpečne dosadiť na povrch.

Rýchlosť

Optimálna rýchlosť pre režim maximálneho doklzu je približne 65 KIAS (120 km/hod.). Táto rýchlosť umožňuje vrtuľníku udržiavať dostatočnú vztlakovú silu a kĺzavosť počas autorotácie, čo je nevyhnutné pre úspešné pristátie.

Otáčky rotora

V režime maximálneho doklzu sa odporúča udržiavať otáčky rotora približne na úrovni 90%. To zabezpečuje stabilný a riaditeľný let vrtuľníka počas autorotácie a umožňuje dosiahnuť maximálnu kĺzavosť.

Najlepšia kĺzavosť

Najlepšia kĺzavosť vrtuľníka v režime maximálneho doklzu je dosiahnutá pri pomeru 4,5 : 1. To znamená, že vrtuľník za každú jednu jednotku výšky dokáže preletieť 4,5 jednotky vzdialenosti. Vyššia kĺzavosť umožňuje vrtuľníku udržiavať dlhšie letové dráhy a zabezpečuje dostatočný čas na výber vhodného pristávacieho miesta.

V režime maximálneho doklzu je dôležité dodržiavať predpísané parametre a postupy, aby bolo pristátie bezpečné a kontrolované. Piloti by mali mať dostatočný tréning a skúsenosti s autorotáciou a režimom maximálneho doklzu, aby dokázali správne reagovať v prípade potreby.

POZOR: Keď v autorotácii klesnete pod výšku 500 fítov (150m), zvýšte otáčky rotora na spodnú časť zeleného oblúka.

Vylepšite túto stránku

Chcete doplniť alebo upraviť túto stránku? Vyplňte textové pole nižšie. Ďakujeme ♥