Predpísané kroky predletovej prehliadky

Smer predletovej prehliadky a jej postupné predpísané kroky:

1. Prekryt za kabínou

  • Prídavná palivová nádrž – nepresakuje;
  • Odkalenie prídavnej palivovej nádrže – kontrola;
  • Plniaci otvor – viečko dotiahnuté;
  • Olej v reduktore – naplnený;
  • Prelínanie oleja – kontrola;
  • Brzda rotora – normálna účinnosť;
  • Ohybné vedenia (elektro) – kontrola;
  • Okraje spojovacích plechov (v kardane) – bez prasklín;
  • Teplotné prúžky (3 ks) – v norme, bez zmeny farby;
  • Snímač statického tlaku – čistý, neupchatý;
  • Výstražné svetlá – svietia;
  • Konce riadiacich tiahel – voľné, bez vôlí;
  • Spoje oceľových trubiek – bez prasklín;
  • Všetky spoje – dotiahnuté, kontrola farby;
  • Prekryt – zavrieť.

2. Pravá strana motora

  • Kanál prívodu vzduchu – upevnený;
  • Klapka ohrevu karburátoru – upevnená;
  • Kryt chladenia – bez prasklín;
  • Elektrické svorky – upevnené;
  • Presakovanie paliva – žiadne;
  • Vstup olejového chladiča – kontrola;
  • Olejové vedenie – inštalácia bez presakovania a odrenín;
  • Systém sania – bez prasklín;
  • Všeobecný stav motora – kontrola;
  • Stav remeňov (kostra) – kontrola;
  • Vpravo vpredu:
  • Ohybné vedenie – neprasknuté, matice dotiahnuté;
  • Zvarené okraje – bez prasklín;
  • Riadenie chvostovej vrtuľky – neprekrížené;

3. Zadná časť motora

  • Matica chladiaceho ventilátora – dotiahnutá, nepootočená;
  • Chladiaci ventilátor – bez prasklín;
  • Lopatky ventilátora – bez prasklín;
  • Teplotné prúžky – dolné ložisko (2 ks) -20 F rozdiel od horného ložiska;
  • Dolné ložisko – bez presakovania alebo porušenia tesnenia;

4. Chvostové plochy

  • Poťah stabilizačnej plochy – bez prasklín;
  • Uchytenie – dotiahnuté;
  • Polohové svetlo – skontrolovať;

5. Chvostová vrtuľka

  • Zadné ohybné vedenie – bez prasklín, matice dotiahnuté;
  • Teplotné prúžky na reduktore – v normále;
  • Hladina oleja – skontrolovať;
  • Dno detektoru triesok – svetlo svieti;
  • Listy – čisté, bez poškodenia a prasklín;
  • Konce tiahel – voľné, bez vôlí;
  • Kývne ložisko – voľné, bez vôlí;
  • Kývna guľa – voľná, bez vôlí;
  • Riadiaci hriadeľ – voľný, bez vôle;

6. Chvostový kužeľ

  • Nity – bez vôle;
  • Poťah – bez prasklín alebo preliačenín;
  • Zábleskové svetlo – skontrolovať stav;
  • Anténa – skontrolovať stav;
  • Upevňovacie skrutky – podoťahované;

7. Ľavá strana motora

  • Kryt chladenia – bez prasklín;
  • Systém sania – bez prasklín;
  • Olej v motore – objem 4-6 qts;
  • Palivový čistič – odpad;
  • Tiahlo plynu – funkčné;
  • Akumulátor a relé – zaistené;
  • Napnutie remeňa alternátora – skontrolovať;
  • Oceľový rám – bez prasklín;
  • Všeobecný stav motora – skontrolovať;

8. Hlavná palivová nádrž

  • Presakovanie – žiadne;
  • Množstvo paliva – skontrolovať;
  • Plniaci otvor – viečko dotiahnuté;
  • Odpad – skontrolovať;

9. Nosný rotor

  • Listy – čisté, bez prasklín a poškodenia;
  • Manžeta nastavovania listov – bez presakovania;
  • Hlavné závesové čapy – matice dotiahnuté;
  • Všetky konce tiahel – voľné, bez vôlí;
  • Matice zoriaďovacích tiahel – dotiahnuté;
  • Zaisťovacie drôty na zoriaďovacích tiahlach – zaistené;
  • Všetky upevnenia – dotiahnuté;
  • Ložiská riadiacej dosky – bez vôlí;

10. Ľavá strana trupu

  • Batožinový priestor – skontrolovať;
  • Kolektívne riadenie – skontrolovať;
  • Upínacie pásy – upevnené;
  • Dvere – celkový stav a zatváranie kľučky;
  • Zaistenie dverí závlačkami – vykonané;
  • Pristávacie zariadenie – skontrolovať;
  • Polohové svetlá – skontrolovať;

11. Predná časť

  • Celkový stav a čistota predného skla – skontrolovať;
  • Otvor ventilácie – čistý;
  • Pristávacie svetlá – skontrolovať;
  • Pitotova trubica – čistá a voľná;

12. Pravá strana trupu

  • Pravé pristávacie zariadenie – skontrolovať;
  • Zaistenie pravých dverí závlačkami – vykonané;
  • Batožinový priestor – skontrolovať;

13. Priestor kabíny

  • Množstvo paliva – skontrolovať so zapnutým hlavným vypínačom na ukazovateli palivomeru;
  • Voľné predmety – vytiahnuť všetko náradie a voľné predmety;
  • Upínacie pásy – kontrola stavu;
  • Prístroje, spínače, zariadenia – kontrola stavu;

POZOR: Ak letíte samostatný let (sólo), zapĺňajte najskôr ľavý batožinový priestor pred použitím batožinového priestoru pod pravou sedačkou.

POZOR: Piloti s menšou telesnou výškou môžu používať chrbtovú podušku, aby dosiahli na riadenie v plnom rozsahu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *