(, EuroEkonóm.sk ,  0)

Formy textovej reklamy

  • kontextová reklama (Google AdWords, Sklik, eTarget)
  • platené zápisy vo vyhľadávačoch
  • textový banner

Platené odkazy – textová reklama

Platené odkazy vo vyhľadávačoch sú veľmi účinným druhom reklamy na internete. Berú totiž do úvahy, čo používateľ hľadá, a predkladajú mu kontextovú reklamu. Návštevy, ktoré táto reklama privedie, si preto od Vás s veľkou pravdepodobnosťou niečo kúpia. I u platených odkazov ale musíte vedieť ako na to, inak vám nič neprinesú. Medzi základné druhy platených odkazov patrí PPC (pay-per-click, platba za kliknutie) a prednostný výpis v katalógu.

Platené odkazy – textová reklama

Základné charakteristiky a výhody platených odkazov:

  • nízke nadobúdacie i prevádzkové náklady – záleží na konkurenčnosti slov
  • kvalitné zacielenie – nastavenie kľúčových slov, pre ktoré sa má inzerát zobraziť a pre ktoré nie
  • sami si určujete cenu za klik – systém aukcie, klient si určí sumu, ktorú je ochotný za inzerát zaplatiť
  • vyhľadávač zobrazuje inzeráty v poradí podľa ceny
  • populárne slová sú drahé, málo konkurenčné slová sú lacné

Prednostný výpis v katalógu

Prednostný výpis v katalógu znamená, že sa váš odkaz zobrazuje ako jeden z prvých v sekcii katalógu, o ktorú máte záujem. Vďaka tomu užívatelia kliknú na Váš odkaz s vyššou pravdepodobnosťou a budú ho považovať za dôveryhodnejší. U prednostných výpisov platíte paušálne za určité obdobie, kedy je váš odkaz na prednostnom postavení. Ceny sú individuálne v závislosti od vyhľadávača a sekcie a zvyčajne sa pohybujú v rádoch tisícov až desaťtisícov za kvartál.

PPC systémy

Charakteristika PPC systémov:

  • Prevažne textová reklama
  • Zobrazovanie vo vyhľadávačoch
  • Väzba na kľúčové slová
  • Platba za kliknutie

Výhody PPC reklamy

Nízke náklady

Nízke náklady – PPC inzeráty sú väčšinou lacnejšie ako iné formy internetovej reklamy (záleží na konkurenčnosti slov, o ktoré máte záujem). Na odštartovanie kampane tiež nepotrebujete žiadne závratné sumy.

Kvalitné cielenie

Kvalitné cielenie – PPC reklamy Vám umožňujú nastaviť, pre aké vyhľadávané slová sa má Váš inzerát zobrazovať, a pre aké naopak nie. Text inzerátu môžete presne formulovať tak, aby prilákal ku kliknutiu iba Vaša potenciálnych zákazníkov (a Vy ste neplatili zbytočne). Účinnosť inzerátu teda máte len vo svojich rukách.

Sami si určujete cenu za klik

Sami si určujete cenu za klik – môžete sami nastaviť, koľko ste ochotní za inzerát platiť (od určitej hranice). Vyhľadávač potom zobrazí inzeráty v poradí podľa ceny. To znamená, že slová, o ktoré nie je veľký záujem, sú lacné, pričom populárne slová drahá.

Vynaliezavosťou a kreativitou môžete ušetriť

Vynaliezavosťou a kreativitou môžete ušetriť – ak dokážete objaviť málo konkurenčné slová a vhodne formulovať text odkazu, získate inzerát, ktorý k vám pritiahne veľmi kvalitne cielené návštevníkov za oveľa menej peňazí ako iné druhy reklamy.

Autor: EuroEkonóm.sk

Tento príspevok bol vytvorený 20.3.2009. Pozrite si ďalšie príspevky autora EuroEkonóm.sk.

Už ste čítali?


Pridaj komentár