1. Pamätajte, že synergia s inými médiami (najmä internet a TV) pomôže znásobiť vplyv a vnímanie kampane. Internet možno chápať ako obálku, do ktorej umiestnite ostatné médiá – napríklad včlenením TV do kampane zaistíte plošné oslovenie potenciálnych zákazníkov, od ktorých môžete na internete získať ďalšie informácie, cielene ich osloviť a ďalej so získanými dátami pracovať.

2. Pred akýmkoľvek on-line projektom nechajte online agentúre dostatok času na poznávaciu analýzu, teda na zoznámenie s produktom, konkurenciou a oblasťou vášho podnikania.

3. Jasne stanovte ciele a meradlá úspechu (počet zaregistrovaných užívateľov, návštevnosť webových stránok, predaja v on-line shope atď).

4. V prípade väčších kampaní venujte časť financií na pre-testing (u online komunikácie nemusí ísť o závratnou sumu, ale môže vám veľa financií ušetriť).

5. Detailný koncept, ktorý je schválený ešte pred začiatkom grafických a programovacích prác, šetrí nielen čas, ale aj financie.

6. V priebehu realizácie projektu nemeňte zadanie – aj drobná zmena môže znamenať niekoľkodenné / týždenné meškanie.

7. Pre každú kampaň on-line je lepšie zvážiť vytvorenie samostatných mikrostránek, ako viesť ľudí na homepage – každý klik naviac znamená odpad signifikantného počtu užívateľov.

8. Nechcite po agentúre len dizajn, ale aj dôraz na informačnú architektúru (to, ako sa ľudia po stránke pohybujú, či vaše webové stránky nájdu vyhľadávače, atď) a použiteľnosť stránok (či užívatelia nájdu to, čo hľadajú, či sa stránky načítajú aj užívateľom s pomalým pripojením a starým prehliadačom, použiteľnosť stránok pre zdravotne postihnutých, atď).

9. Pracujte s ľuďmi, ktorých ste vďaka kampani získali – náklady na ich znovuoslovenie sú neprimerané.

10. Nezabudnite nielen na vyhodnotenie na konci, ale aj na priebežné vyhodnocovanie úspešnosti podľa definovaných metrík – ďalšou výhodou internetu je možnosť zasahovať do kampane v jej priebehu.

11. Vyvoďte z realizovanej kampane poučenie pre ďalšie kampane nielen na internete.

12. Občas agentúru pochváľte – budú mať radosť a budú pre vás robiť s ešte väčším nasadením.

13. A predovšetkým – nebojte sa nových vecí – to je to, čo môže klienta odlíšiť od konkurencie a zabezpečiť mu konkurenčnú výhodu. Navyše investícia do kampane na internete je v porovnaním s potenciálnym ziskom (risk je zisk) „zanedbateľná“.


Pridaj komentár