Pravidiel ako sa správať na pracovnom pohovor je mnoho, no stručne si vymenujeme tie najdôležitejšie. Personálna agentúra Tetra CV nám poradí ako sa správať na pracovnom pohovore.

1. Prísť na pracovný pohovor oblečený neformálne dnes už zďaleka nestačí, pokiaľ chcete urobiť pozitívny dojem. Prvý dojem aký v človeku zanecháte už nezmeníte nikdy, preto je veľmi dôležité nepodceňovať jeho prípravu. Na pracovný pohovor by ste mali zvoliť jednoduchý “business outfit”, znamená to, že by nič nemalo byť vyzývavé. Dbať by sa malo na detaily ako sú upravené nechty, vlasy, či topánky.

2. Všetci bývame na pracovných pohovoroch veľmi nervózni a obšas sa stane, že pod tlakom volíme nevhodné slová, či dokonca sa nám podarí nejaký “brept”. Preto je veľmi dôležité nacvičiť si nejaké vetičky už doma, najlepšie pred zrkadlom. Určite nieje možné sa pripraviť na všetko, no pokiaľ sme si istí aspoň v niečom určite to pôjde ľahšie. Základ je pripraviť si všetko o našom predchádzajúcom zamestnaní, prečo chceme nastúpiť do aktálnej spoločnosti a taktiež si naštudovať informácie o firme do ktorej máte záujem nastúpiť.

3. Na pracovné pohovory sa chodí vždy načas, naozaj nieje prijateľné meškať 10 minút kvôli dopravnej zápche, alebo preto, že ste si ráno chceli dlhšie pospať. Na pracovnom pohovore chcete ukázať hlavne svoje silné stránky nie sa hneď prezentovať tým, že ste nedochvíľny človek. V tomto prípade je dôležité byť tam naozaj o 10 minít skôr.

4. Milé a prirodzené vystupovanie je mimoriadne dôležité. V tomto prípade menej znamená viac. Pokiaľ ste človek, ktorý srší vtipom, nechajte si to radšej pre priateľov, pretože váš budúci šéf by to nemusel pochypiť správne a nastala by nepríjemná situácia.


Pridaj komentár