(, EuroEkonóm.sk ,  0)

Medzinárodný marketing vychádza z marketingovej filozofie. Je to proces, ktorého cieľom je optimalizácia zdrojov a vyhľadávanie príležitosti na svetovom trhu. Medzinárodný marketing zlepšuje možnosti uplatenia týchto výrobkov na zahraničných trhoch, v ktorých má podnik konkurenčnú výhodu. Vedie k uspokojeniu potrieb a želaní zahraničných zákazníkov.

MM ako filozofia podnikania

Medzinárodný marketing = filozofia podnikania. Podnik sa orientuje na zahraničného zákazníka, jeho potreby a želania, a snaží sa ich uspokojiť lepšie ako konkurencia. Filozofia tuzemského a medzinárodného marketingu vychádza z rovnakého základu. Formálne princípy marketingu sú v národnom i v medzinárodnom marketingu identické. Je to predovšetkým rozdielnosť prostredia, v ktorom spočívajú dôvody na oprávnené rozlišovanie medzi národným a medzinárodným marketingom.

MM ako stratégia firmy

Medzinárodný marketing = konkrétna stratégia firmy na zahraničnom trhu. Podnik realizuje výskum zahraničného trhu a volí formu vstupu na zahraničný trh, robí segmentáciu, výber cieľového trhu, volí vhodný positioning a realizuje medzinárodný marketingový mix.

Špecifiká medzinárodného marketingu

Medzinárodný marketing má vlastné špecifiká a musí poskytnúť vedeniu podniku konkrétne podklady na rozhodovanie o vhodnej stratégii na uplatnenie podniku v medzinárodnom prostredí. Proces internacionalizácie marketingových činností podniku je ovplyvňovaný mnohými faktormi, ktoré musí brať podnik do úvahy pri rozhodovaní o svojom vstupe na zahraničný trh:

  • sociálno-kultúrne odlišnosti a ich vplyv na správanie a rozhodovanie spotrebiteľov na zahraničných trhoch
  • obchodné-politické podmienky
  • legislatíva upravujúca podnikanie zahraničných subjektov
  • relatívna vypovedacia schopnosť informácií
  • problémy pri výskume zahraničných trhov
  • uprednostňovanie tuzemských výrobkov
  • odlišný stupeň organizovanosti zahraničných trhov, problémy so vstupom do distribučných sietí (ciest)
  • potreba adaptácie marketingového mixu
  • práca v cudzom prostredí a odlišný životný štýl
  • jazykové bariéry
  • ďalšie faktory v závislosti od miestnych podmienok

Autor: EuroEkonóm.sk

Tento príspevok bol vytvorený 29.4.2008 a aktualizovaný 18.11.2009. Pozrite si ďalšie príspevky autora EuroEkonóm.sk.

Už ste čítali?


Pridaj komentár